اینترنت و شبکه » تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 304835
چهارشنبه - 2 خرداد 1397 - 14:23

همکاری فیس بوک و کوالکام در زمینه اینترنت پرسرعت بی سیم

همکاری فیس بوک و کوالکام در زمینه گسترش اینترنت پرسرعت بی سیم (پروژه تراگراف) در آینده نزدیک سرعت تبادل اطلاعات را در اینترنت افزایش خواهد داد.

همکاری فیس بوک و کوالکام در زمینه اینترنت پرسرعت بی سیم

به گزارش پایگاه خبری ربیع،فیس بوک در سال ۲۰۱۶ و در جریان کنفرانس توسعه دهندگان به این موضوع اشاره کرد که مشغول کار روی پروژه ای به نام تراگراف (Terragraph) است و قصد دارد تا به کمک سیستم چند گِرِهی (Multi-node)، اینترنت پرسرعت بی سیم (وایرلس) را در اقصی نقاط جهان راه اندازی کند.

چیپست های جدید کوالکام به تکنولوژی تراگراف مجهز است و به این ترتیب سازندگان روترهای مختلف با بروزرسانی قطعات خود، می توانند اطلاعات را با فرکانس ۶۰ گیگاهرتز ارسال کنند و از این طریق، پهنای باند دکل ها را تا حد ممکن بالا ببرند.

پروژه تراگراف

همکاری فیس بوک و کوالکام باعث توسعه اینترنت پرسرعت بی سیم در مناطق روستایی و شهری می شود. مراحل آزمایشی این پروژه اواسط سال آینده آغاز می شود، اما هنوز اطلاعاتی در مورد اجرای عمومی پروژه تراگراف در دسترس نیست.

مسئولان کوالکام همچنین اعلام کردند که در پی تولید پردازنده های کوچک با قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم شبکه ارتباطات برای گوشی های هوشمند هستند. شرکت یاد شده در حال حاضر با اپراتورهای مختلف همکاری می کند که متأسفانه نام آنها تا به حال فاش نشده است. نمونه های آزمایشی پردازنده اشاره شده سال آینده آماده می شود و بعد از آن، می توانیم انتظار قرارگیری این چیپست ها در گوشی های هوشمند را داشته باشیم.

اینترنت پرسرعت بی سیم