اصفهان » پیشخوان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1032463
شنبه - 29 مهر 1402 - 21:16
در گفتگو با ربیع عنوان شد:

همکاری خوب دستگاه ها و کارخانجات اصفهان در حمایت از اردو های راهیان نور/اعزام به مناطق عملیاتی جنوب آبان ماه و مناطق غرب اردیبهشت ماه است

حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، بهترین راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های آن دوران به نسل‌های آینده است، آن‌ها در این اردوها در جایی قدم می‌گذارند که رزمندگان اسلام در آنجا به مقابله با دشمن پرداختند.

همکاری خوب دستگاه ها و کارخانجات اصفهان در حمایت از اردو های راهیان نور/اعزام به مناطق عملیاتی جنوب آبان ماه و مناطق غرب اردیبهشت ماه است

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، فرمانده سپاه ‌صاحب‌الزمان(عج) با بیان اینکه اردوی راهیان نور دانش‌آموزی در سال جاری از یکم آبان‌ماه آغاز می‌شود، گفت: در اولین روز، ۱۰ دستگاه اتوبوس از دانش‌آموزان دختر از مزار شهید محسن حججی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

سردارسرتیپ دوم  پاسدار مجتبی فدا، درگفتگو با خبرنگار ربیع پیرامون  برگزاری اردوی راهیان نوربه این مسئله اشاره داشت که این اردوها بزرگترین برنامه فرهنگی در سطح کشور است که با همکاری و پشتیبانی دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته استان اصفهان توانست با اعزام بیش از ۱۰ هزاردانش‌آموز به اردوی راهیان نور، رتبه اول در کشور را به خود اختصاص دهد افزود: صنایع بزرگ و کارخانجات و مدیریت استان در سال قبل از این اردوها حمایت ویژه ای داشتند به طوری که سال قبل ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سپاه استان و ۵ میلیارد تومان از سمت صنایع بزرگ برای حمایت از این اردوها اختصاص داده شد و داشن آموزان با حداقل هزینه به اردوها اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل تداخل ماه مبارک رمضان با فروردین ماه اردوی راهیان نور دانش‌آموزی در سال‌جاری از یکم آبان‌ماه و با ۱۰ دستگاه از مزار شهید محسن حججی آغاز خواهد شد افزود: پیش‌بینی ما حضور نزدیک به ۲۴هزار دانش‌آموز به عدد شهدای استان اصفهان در اردوی راهیان نور سال ‌جاری است.

سردار فدا با اشاره به اینکه  دختران در مرحله اول از یکم‌آبان‌ماه تا دهم آذرماه به مناطق عملیاتی کربلای ۴ و ۵، شلمچه، خرمشهر و طلاییه اعزام می‌شوند و اعزام پسران از دوازدهم آذرماه تا ۲۵ آذرماه ادامه خواهد داشت افزود: دی‌ماه به علت فصل امتحانات اردوی راهیان نور دانش آموزی نخواهیم داشت و در این ماه ظرفیت‌ها برای حضور اقشار مختلف در مناطق عملیاتی استفاده خواهد شد واعزام دانش‌آموزان دوباره در بهمن ماه ادامه پیدا می‌کند.

اعزام به مناطق عملیاتی غرب کشوردر اردیبهشت ماه

وی افزود: در نوروز سال آینده به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان اردوهای راهیان نور نخواهیم داشت و این اردوها بعد از پایان ماه مبارک آغاز می‌شود و اعزام به مناطق عملیاتی غرب کشور در دستور کار قرار دارد.

سردار فدا با بیان اینکه از آن جایی که بیشترین شهید و جانبازان را در مناطق عملیاتی کربلای ۴، ۵؛ شلمچه و طلاییه تقدیم نظام اسلامی شدند، این مناطق برای حضور دانش‌آموزان انتخاب شدند،

وی با اشاره به اینکه خدمات حمل و نقل این اردوها بر عهده شرکت جوان ایثار است افزود: امسال ۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای تردد دانش آموزان به مناطق عملیاتی در نظر گرفته شده است که سعی کرده ایم از راهبران نمونه در این زمینه استفاده کنیم همچنین با اداره راهداری وحمل و نقل جاده ای نیز در ارتباط هستیم .

قول سردار فدا به رسانه ها؛برای اعزام خبرنگاران اصفهان به اردوهای راهیان نوراقدام می کنیم

سردار فدا درباره هزینه و میزان اعزام های کلی اردوهای راهیان نور در سال جاری به کیمیای وطن پاسخ داد: شبانگاه  ۳۰ مهرماه جلسه ای استانی در این زمینه برگزاری خواهد شد تا در این زمینه ها برنامه ریزی شود.

وی در رابطه با هزینه های اردوهای دانش اموزی در سال جاری گفت: هزینه کلی این اردوها ۲میلیون ۳۰۰ هزار تومان است اما در جلسه ای که قرار است برگزار شود قطعا با حضور دیگر دستگاه ها و حمایت های آنان سهم پرداختی دانش اموزان در این زمینه کمتر خواهد شد و ما هم در این راستا حمایت خواهیم کرد.

سردار فدا البته قول داد: که به همراه کاروان های دانش آموزی خبرنگاران نیز به اردوهای راهیان نور اعزام شوند و برای اصحاب رسانه نیز اردوهای راهیان نور ترتیب داده شود.

اجرای  اردوی راهیان نور برای دانش‌آموزان پایه دهم

محمد رضا ابراهیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره اردوهای راهیان نور دانش آموزی به کیمیای وطن پاسخ داد:تعداد اعزامی دانش آموزان دختر و پسر در این اردوها نصف به نصف است و ما سعی کرده ایم که از همه مناطق استان اصفهان بخصوص مناطق محروم برای این اردوها اعزام داشته باشیم؛ امسال اردوی راهیان نور برای دانش‌آموزان پایه دهم اجرا می‌شود.

وی درباره برگزاری اردوی راهیان پیشرفت در خلال برنامه های اردوی راهیان نور برای دانش آموزان گفت: هماهنگی این مسئله بسیار مشگل است اما با صحبت هایی که با شرکت کشتیرانی جنوب شده است دانش آموزان در قالب سفر دریایی با این شرکت آشنا می شوند.

زهرا نصیری