اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » تولیدی » شهرداری اصفهان
کد خبر : 762703
سه شنبه - 18 تیر 1398 - 12:22

همپوشانی ذهن در موزه هنرهای معاصر اصفهان

موزه هنرهای معاصر شهروندان را به نمایشگاه ویدیوآرت و چیدمان “پراکندگی متن؛ همپوشانی ذهن” دعوت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، موزه هنرهای معاصر شهروندان را به نمایشگاه ویدیوآرت و چیدمان “پراکندگی متن؛ همپوشانی ذهن” دعوت می‌کند.

نمایشگاه ویدیوآرت و چیدمان “پراکندگی متن؛ همپوشانی ذهن” با آثار سه هنرمند رسول معرک نژاد؛ کیانا محبوب و فهیمه حقیقی از روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه به مدت ۱۰ روز در گالری ۳ موزه هنرهای معاصر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برپاست.

آثار شامل دو ویدئوآرت با عنوان‌های “بی مصرفی” با زمان ۳۵ دقیقه و ” اصفهان، آنیمای ذهن من” با زمان شش دقیقه؛ و هم چنین شش چیدمان است.

کیانا محبوب با اشاره به اینکه ۳ سال است که به طور مستمر و با فراخوان رسول معرک نژاد به مطالعه کتاب‌هایی با مضامین مختلف پرداختم گفت: نمایشگاه “پراکندگی متن؛ همپوشانی ذهن” بر اصل مطالعه‌هایم استوار است. زمانی که کتاب “تسلی بخشی‌های فلسفه” از آلن دوباتن را می‌خواندم متن کتاب و تصاویر مرا به فکر انداخت که در بعضی مواقع، ایده‌های نامربوط در کنار هم مغز را به تفکر وامی دارد و رابطه‌ای بین آنها پدید می‌آورد تا سوژه در ذهن ماندگار شود.

وی افزود: بعد از مطرح کردن ایده با دوستان، ساعت‌ها به بحث وگفتگو پرداختیم و به چیدمانی بر سه اصل اثر هنری، معنا و سوژه دست یافتیم.

وی تصریح کرد: هرکدام از آثار به نمایش درآمده پشتوانه فلسفی دارند و بر اساس سنت فکری فیلسوفی معروف پدید آمده‌اند. زیرلایه های آثار به نمایش درآمده و متن‌های نوشته شده بر نتایج ذهنی فیلسوفان مهم استوار است.

رسول معرک نژاد نیز با اشاره به موضوع جانشینی در علم نشانه شناسی گفت: هر جانشینی منجر به درک متفاوت از ماهیت اولیه همان موضوع می‌شود.

وی ادامه داد: آثار هنری که در موزه با شرایط خاص به معرض نمایش در می‌آیند با دخیل شدن عنصر نشانه شناسی همراه خواهند بود.

گفتنی است؛ علاقه مندان برای تماشای این چیدمان و ویدئوآرت می‌توانند تا ۲۱ تیرماه به محل موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان استانداری مراجعه کنند.