استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 999493
پنجشنبه - 9 اردیبهشت 1400 - 10:33
استاندار قم مطرح كرد :

همراهی مردم نقش تعیین کننده در عبور از شرایط قرمز کرونایی دارد/تاکیددکتر سرمست بر ارائه خدمات عمومی پرمراجعه دستگاههای دولتی بصورت الکترونیکی 

استاندار قم همراهی مردم را نقشی تعیین کننده در عبور از شرایط قرمز دانست

همراهی مردم نقش تعیین کننده در عبور از شرایط قرمز کرونایی دارد/تاکیددکتر سرمست بر ارائه خدمات عمومی پرمراجعه دستگاههای دولتی بصورت الکترونیکی 

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم طی سخنانی با اشاره به کارنامه قابل قبول کادر درمان در قم اظهار کرد: در موج چهارم کرونا استان قم در جایگاه ۲۳ ام به جهت بستری در مراکز درمانی قرار دارد؛ که نشان از همراهی بسیار خوب مردم در گذر از این موج دارد.

وی با اشاره به برگزاری ۱۹ مناسبت ملی و مذهبی در قم و نیز حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر و مسافر و اتباع خارجی در استان قم تصریح کرد: با این وجود عملکرد ستاد بحران و کادر درمان استان قم مطلوب بوده است.
وی با قدردانی از اصناف، خیرین، گروه های جهادی و طلاب و شهروندان قم در ۱۴ ماه گذشته خاطرنشان کرد: اساس تصمیمات ستاد بحران علمی و تخصصی است و وقتیکه تصمیمات کارشناسی بر اساس اولویت های جبهه ی سلامت اتخاذ می شود همه باید به آن پایبند باشند.
سرمست با بیان اینکه همچنان در شرایط قرمز قرار داریم افزود: امیدواریم بتوانیم سیر صعودی کرونا را در هفته ی آتی کنترل کنیم.
استاندار قم در ادامه با اشاره به گزارش وضعیت اجرای دستورالعمل های بهداشتی در محیط های اداری گفت: روند رعایت دستورالعمل ها در ادارات و اماکن دولتی رو به بهبود است.
سرمست رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کرونا در اماکن مختلف را نیز ضروری دانست و تصریح کرد: تجمع مردم خط قرمز ستاد ملی کرونا است و همشهریان باید در ساعات پس از افطار نسبت به رعایت دستورالعمل ها در فضاهای غیرسرپوشیده اقدام نمایند.
استاندار قم تامین معیشت و بهبود وضعیت اشتغال را نیز در دستور کار مدیریت استان دانست و گفت: در شرایط حاضر همه باید با همدلی در جهت عبور از بحران گام بردارند.
وی همچنین با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته هندی، نظارت بر عبور مسافرین از کشورهای شرقی و قرنطینه ایشان در صورت حضور در قم را ضروری دانست.
سرمست الکترونیکی کردن حداقل سه خدمت پرمراجعه توسط دستگاه های اجرایی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: در بانکداری، کسب و کار، شهرداری و سلامت بایستی به سمت الکترونیکی سازی فرایندها گام های موثرتری برداشته شود.