استانها » تولیدی » خبر پوششی » سمیرا قادری ندیب » همدان
کد خبر : 869844
جمعه - 10 آبان 1398 - 10:52
رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

همدان در اجرای طرح تدبر قرآن کریم پیشتاز است

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اجرای طرح تدبر در قرآن در دانشگاههای علوم پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان در اجرای این طرح پیشرو بوده است.

همدان در اجرای طرح تدبر قرآن کریم پیشتاز است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر محمدمهدی بحرالعلوم در شانزدهمین اجلاس معاونین فرهنگی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: شاخص های مختلفی از جشنواره قرآن و عترت ارائه شده و این جشنواره دو سال پیاپی به عنوان بهترین جشنواره قرآنی در کشور ایفای نقش کرده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، کردستان، شیراز و بسیاری دیگر از دانشگاهها  از نظر مشارکت در این جشنواره رشد کمی و کیفی داشته اند، گفت: دانشگاه شیراز با رشد قابل توجهی طی دو سال اخیر در رتبه های دوم و نخست این جشنواره بوده است.
رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مباحث آموزشی و پژوهشی را در این جشنواره جدی تر دنبال می کنیم، اظهار کرد: طرحی با عنوان تدبر در قرآن در زنجان  آغاز شد که همدان در اجرای این طرح پیشرو بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای حفظ قرآن که مورد تاکید رهبری و دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها است طرحی آغاز شد و بر این اساس هر میزان اعتباری که دانشگاه در حوزه حفظ قرآن اختصاص دهد ما هم به همان میزان حمایت مالی خواهیم داشت و ۱۰ تفاهمنامه نیز در این راستا منعقد شده است.
دکتر بحرالعلوم ابراز امیدواری کرد که با همکاری و مشارکت یکدیگر در راستای ترویج حفظ و اشاعه فرهنگ قرآنی بکوشیم.

وی یادآور شد که در زمینه پژوهش گامهای خوبی پیش بینی شده و دو مجله علمی پژوهشی که برای ارتقای اساتید و دانشجویان حائز اهمیت است، منتشر شده است.