استانها » تولیدی » خبر دریافتی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 922559
دوشنبه - 23 دی 1398 - 16:52

 همایش ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب برگزار می شود

دبیر علمی همایش ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب از برگزاری این همایش در ۲۲ اسفندماه در قم خبر داد.

 همایش ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت الاسلام والمسلمین حسن یوسف زاده در نشست خبری همایش ملی ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که در مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، با بیان اینکه ویژگی اصلی این بیانیه این است که به دنبال فهماندن ماهیت و چیستی انقلاب اسلامی است، افزود: این بیانیه نشان می دهد که ما در آینده شاهد جابجایی تمدنی از غرب به شرق خواهیم بود و قطعا نقش اصلی را در این جابجایی ایران ایفا خواهد کرد.

دبیر علمی همایش ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب گفت: قطعا ما با یک مواجهه جدی تمدنی بین اسلام و غرب روبرو خواهیم بود و در این بیانیه مقیاس تمدنی ترسیم شده است، در این جهت علوم انسانی بیش از علوم دیگر در ترسیم راهبردها و طرح های تحقق این بیانیه نقش ایفا خواهد کرد.

او ادامه داد: بیانیه گام دوم و مفاهیم اسلامی، بیانیه گام دوم در جهت توسعه، تعمیق و تثبیت انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم و جامعه المصطفی و نقش آن در این زمینه از محورهای این همایش محسوب می شود.

یوسف زاده با اشاره به اهداف همایش ابراز کرد: استفاده از ظرفیت بیانیه گام دوم انقلاب برای بازنگری بر سیاست های ارگان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، بازشناسی اندیشه های رهبران انقلاب اسلامی، تحلیل و بررسی موشکافانه و عالمانه بیانیه گام دوم انقلاب، ایجاد سهم و نقش برجسته در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی، گفتمان سازی در راستای بیانیه گام دوم و در نهایت استفاده از ظرفیت ها این بیانیه از اهداف این همایش به شمار می رود.

او تصریح کرد: این همایش مجوز پایگاه جهانی جهان اسلام و isc را اخذ کرده و دانشگاه باقرالعلوم، موسسه امام خمینی(ع)، پنج انجمن علمی حوزه علمیه , موسسه آموزش حوزوی امام رضا از نهادهایی هستند که در این همایش به همکاری می پردازند.

دبیر علمی همایش ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب با تاکید بر اینکه جزئیات چگونگی ارسال آثار در سایت همایش موجود است تاکید کرد: ۲۲ اسفندماه زمان برگزاری همایش در قم بوده و تا اواخر بهمن مهلت ارسال مقالات به این همایش تعیین شده است.
[۱۵:۴۵, ۱۳۹۸/۱۰/۲۳] محمد توکلی قم: تشریح آخرین اقدامات شهرداری منطقه یک در توسعه فضای سبز در سال جاری
شهردار منطقه یک آخرین اقدامات شهرداری منطقه را در حوزه فضای سبز تشریح نمود.
به گزارش پایگاه خبری ربیع،احمد ترکمن با بیان اینکه این منطقه اقدامات موثری را تا پایان آذرماه (۹ ماهه سال جاری) در حوزه فضای سبز منطقه صورت داده است، افزود: از جمله بوستان هایی که در سال جاری مورد بهره برداری قرار گرفت فاز ۲ بوستان پامنار در محله آذر ، بوستان عمار یاسر در انتهای بلوار ۷۰ متری عمار یاسر و بوستان اشراق در خیابان خوشرفتار می باشد.
وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است برنامه اجرایی در حوزه فضای سبز به چند دسته تقسیم می شود که شامل تکمیل،توسعه و بهسازی بوستان ها،ایجاد باغچه های فضای سبز در حاشیه معابر و نیز ایجاد تاسیسات لازم در نگهداری فضای سبز می شود که بر طبق این سرفصل ها اقداماتی به سرانجام رسیده است.
وی اظهار داشت: در سال جاری احداث بوستان در محل هایی همچون جنب پمپ بنزین مهرگان ، بلوار روحانی شمالی،کوچه یک محتشم و همچنین بوستان های شمشاد در کوچه ۴۲ بلوار ۱۵ خرداد و بوستان ممتاز در خیابان فراشاهی در دستور کار قرار گرفت که در برخی از آنها اجرای ابنیه به اتمام رسیده است و در مرحله اجرای تاسیسات است.
شهردار منطقه یک در ادامه گفت: چندین بوستان در سطح منطقه نیز نیز مورد توسعه، تکمیل و بهسازی قرار گرفت که از جمله آنها می توان به بوستان های ۱۹ دی، ، هاشمی ، مهدی و معلم اشاره نمود.