تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 320800
یکشنبه - 20 خرداد 1397 - 14:39

هلیو M70 به عنوان اولین مودم ۵G شرکت مدیاتک رونمایی شد

انتظار می رود از سال آینده میلادی گوشی های مجهز به مودم ۵G روانه بازار شوند. در همین راستا شرکت مدیاتک مودم هلیو M70 را معرفی کرده است.

هلیو M70 به عنوان اولین مودم ۵G شرکت مدیاتک رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،تا به امروز شرکت های زیادی مانند کوالکام، اینتل، هواوی و سامسونگ به معرفی مودم ۵G مخصوص گوشی های هوشمند پرداخته اند. به تازگی شرکت مدیاتک از مودم هلیو M70 پرده برداری کرده که اولین مودم نسل پنجم شبکه های ارتباطی این شرکت محسوب می شود. بر اساس گفته نشریات تایوانی مودمهلیو M70 از سال ۲۰۱۹ در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

این مودم علاوه بر پشتیبانی از ۵G NR، از آخرین استانداردهای ۳GPP نیز پشتیبانی می کند. این چیپست جدید دارای حداکثر سرعت دانلود ۵ گیگابیت بر ثانیه است. مدیاتک ادعا کرده که برای آماده سازی این مودم در سال ۲۰۱۹ با کمپانی های نوکیا، NTT Docomo و هواوی در حال همکاری است.

در حال حاضر مشخصات دقیق مودم هلیو M70 منتشر نشده است. مدیاتک اعلام کرده که اواخر ماه جاری میلادی اطلاعات بیشتری را در اختیار رسانه ها قرار می دهد. انتظار می رود گوشی های مجهز به این مودم در سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ روانه بازار شوند.

مدیاتک به تازگی بر روی محصولات میان رده و پایین رده تمرکز کرده است. با توجه به این موضوع به احتمال زیاد هلیو M70 در گوشی های اقتصادی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

در اکتبر سال ۲۰۱۷ شرکت کوالکام از مودم اسنپدراگون X50 LTE رونمایی کرد. در زمان معرفی کوالکام اعلام کرد که این مودم در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به صورت تجاری عرضه می شود. با این حال گزارش های اخیر به معرفی محصولات مجهز به این مودم در اواخر سال ۲۰۱۹ اشاره دارند.

در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۸ شرکت هواوی ادعا کرد که اولین گوشی هوشمند خود مجهز به مودم ۵G را در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ روانه بازار می کند. شرکت اوپو در گذشته اعلام کرده بود که این شرکتاولین گوشی ۵G جهان را در اختیار کاربران قرار می دهد.