ابراهیم قربانی » تولیدی » خبر تنظیمی » شهرستان های اصفهان » کاشان
کد خبر : 921280
یکشنبه - 22 دی 1398 - 10:36
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل

هفته «قرآن و عترت» در شهرستان آران و بیدگل همزمان با سراسر استان اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل سعید ضابطی در حاشیه نشست برنامه ریزی هفته قرآن و عترت آران و بیدگل از برگزاری ویژه برنامه های هفته قرآن و عترت در این شهرستان خبر داد و گفت: این نشست با حضور سازمان تبلیغات اسلامی، تربیت بدنی، مؤسسات فرهنگی قرآنی و حوزه های علمیه شهرستان آران و بیدگل در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران وبیدگل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل سعید ضابطی در حاشیه نشست برنامه ریزی هفته قرآن و عترت آران و بیدگل از برگزاری ویژه برنامه های هفته قرآن و عترت در این شهرستان خبر داد و گفت: این نشست با حضور سازمان تبلیغات اسلامی، تربیت بدنی، مؤسسات فرهنگی قرآنی و حوزه های علمیه شهرستان آران و بیدگل در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران وبیدگل برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: از مهم ترین وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به قرآن و عترت و تلاش برای بسط و گسترش فعالیتهای مربوط به آموزه های دینی در تمام سطوح جامعه است. از این رو معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد با کمک گرفتن از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی کشور، در قالب یک طرح ملّی هفته های قرآنی را در استان های سراسر کشور برگزار نماید. با تصمیم شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان هفته قرآن و عترت استان اصفهان ۱۹ تا ۲۵ بهمن ماه امسال برگزار می شود.
 دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی آران و بیدگل با بیان اینکه تلاش می کنیم نوعی هم‌افزایی و همدلی بین دستگاه های فرهنگی فعال در حوزه قرآن وجود داشته باشد، ادامه داد: برنامه های  هفته «قرآن و عترت» با همکاری دستگاه های اجرایی فعال در حوزه قرآنی، مؤسسات مردم نهاد قرآنی و فعالان قرآنی شهرستان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.
ضابطی ترویج فعالیت های فرهنگی، قرآنی و ترویج سیره اهل بیت را از مهم ترین اهداف این هفته عنوان کرد و گفت: اجرای برنامه های متنوع قرآنی، همایش و محافل قرآنی، زنگ قرآن در مدارس، پیاده روی خانوادگی ویژه خانواده های قرآنی و قرآن آموزان، مسابقات فرهنگی قرآنی،  تجلیل از نخبگان قرآنی، برگزاری گفتمان های قرآنی در مدارس، تبلیغات محیطی و اعزام مبلّغ از جمله برنامه های بزرگداشت هفته قرآن و عترت خواهد بود.