استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 617277
یکشنبه - 30 دی 1397 - 15:41
در پی سد معبر اصناف فاروج اتفاق افتاد

هشدار مدعی العموم فاروج به کسبه شهر آجیلی

دادستان عمومی و انقلاب فاروج با تأکید بر لزوم سامان‌دهی صنف آجیل‌فروشان و رفع سد معبر در شهرستان فاروج به واحدهای صنفی متخلف هشدار داد.

هشدار مدعی العموم فاروج به کسبه شهر آجیلی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، حجت صفدری با انتقاد از وضعیت نابسامان سد معبر در این شهرستان اظهار کرد: سد معبر در پیاده‌روهای شهر که عمدتاً به‌واسطه کار و فعالیت روزمره توسط کسبه حادث می‌گردد، مدتی است که مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان این شهر به وجود آورده است.

دادستان عمومی و انقلاب فاروج خاطرنشان کرد: بسیاری از مغازه‌داران از حد مجاز حریم خود خارج‌شده و با گسترش و توسعه سطح فعالیت خود در قسمت پیاده‌روی مقابل واحدهای صنفی خود عملاً به حریم دیگران تجاوز می‌نمایند لذا لازم است بر روند فعالیت این مغازه‌داران دقیقاً و مستمراً نظارت شود.

وی یادآور شد: متصدیان واحدهای صنفی باید حسب مورد متقاعد یا مجاب شوند که به‌صورت قانونی و صرفاً در محدوده مجاز و قانونی محل کسب‌وکار خود اقدام به فعالیت نمایند و پیاده‌روها را به‌هیچ‌وجه اشغال نکنند.

این مقام قضایی با هشدار جدی به واحدهای صنفی متخلف مبنی بر برخورد جدی با قانون‌شکنان بر ضرورت رفع سد معبر تأکید کرد و گفت: قانون برای همه یکسان است و با همه بازاریانی که در پیاده‌روها برای شهروندان عزیز   مزاحمت ایجاد کنند برخورد جدی و قانونی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به رقابت ناسالم برخی بازاریان با یکدیگر ابراز کرد: کسب روزی دست خداست و باید از بروز این‌گونه رفتارهای نامناسب جلوگیری کرد.

دادستان عمومی و انقلاب فاروج با اشاره به کسب رزق و روزی حلال، به بیان آداب و موازین شرعی و قانونی تجارت در آموزه‌های دین مبین اسلام پرداخت و خاطرنشان کرد: برای کسب روزی و تجارت حلال فقط تلاش انسان مطرح نیست بلکه در کنار آن معنویت و لطف و عنایت حضرت حق   نیز مهم است.

صفدری عنوان کرد: پیاده‌رو حق عمومی مردم است و با توجه به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری فاروج موظف است با هرگونه سد معبر ایجادشده در سطح خیابان‌ها یا پیاده‌روهای شهری برخورد کند.

شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی به‌عنوان پایتخت آجیلی کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام/