استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 594702
دوشنبه - 10 دی 1397 - 18:27
فرمانده انتظامی شهرستان قم:

هشدارهای پلیسی پیرامون پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه

فرمانده انتظامی شهرستان قم هشدارهای پلیسی را پیرامون پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه به شهروندان ارائه کرد.

هشدارهای پلیسی پیرامون پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرهنگ” مراد حسین جعفریان”، اظهار داشت: برای پارک کردن موتور سیکلت خود از پارکینگ های مجاز استفاده و به منظور پیشگیری از سرقت موتور سیکلت خود را به قفل و زنجیر مناسب مجهز کنید.

وی ادامه داد: راکبان موتورسیکلت از متوقف کردن آن در اماکن عمومی، حاشیه خیابان‌ها  جداً خودداری کرده و در شرایط اضطراری آن را به افراد مطمئن سپرده و حتی المقدور سعی کنید موتورسیکلت‌ را در شعاع دید خود قرار دهید.

سرهنگ جعفریان افزود : همشهریان محترم در زمان متوقف کردن موتورِ خود در حیاط یا پارکینگ منزل نیز آن را به شیئی محکم و ثابت قفل و زنجیر کنید.

فرمانده انتظامی شهرستان قم بیان داشت: شهروندان گرامی از خرید موتورسیکلت ‌بدون انتقال سند در دفاتر رسمی یا به اصطلا‌ح سوئیچی خودداری کنید و به هیچ وجه موتورسیکلت های قولنامه‌ای و فاقد پلا‌ک را خریداری نکنید.

سرهنگ جعفریان ابراز داشت: یکی دیگر از موارد مهم در هنگام خرید موتورسیکلت، مطابقت دادن شماره‌ موتور و شاسی آن با اسناد مالکیت می‌باشد، خریدار باید مخدوش نبودن شماره‌ موتور و شاسی را نیز به دقت کنترل کند.

وی اعلام کرد: خودروی خود را در محیط‌های خلوت و تاریک و یا در یک نقطه به مدت طولانی که زمینه را برای ارتکاب عمل مجرمانه از طریق بازکردن قفل‌ها، بریدن زنجیر، قطع دزدگیر و خنثی کردن سایر تجهیزات ایمنی فراهم می‌کند،  پارک نکنید.

فرمانده انتظامی شهرستان قم خاطرنشان کرد: بی‌توجهی نسبت به خاموش کردن موتور، برداشتن سوئیچ و قفل کردن درهای خودرو هنگام باز و بسته کردن درِب پارکینگ، زمینه را برای سارقان فراهم می سازد.

سرهنگ جعفریان هشدار داد: شهروندان  بایستی از نگهداری اشیاء لوکس ، اسناد و مدارک در داخل خودرو ، جداً خودداری کنند.