استانها » اصفهان » تولیدی » خبر پوششی » فرزانه افسرطه
کد خبر : 554122
دوشنبه - 12 آذر 1397 - 15:10
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان:

هزینه های سنگین معلولان چند برابر افراد عادی است

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به هزینه های سنگین معلولان که چندبرابر یک شهروند عادی است، مسولیت بهزیستی با توجه به فراز و فرودهای جامعه را سنگین خواند و گفت: زیرا هزینه ها روزبروز بیشتر می شود ولی منابع با این سرعت رشد نمی کنند.

هزینه های سنگین معلولان چند برابر افراد عادی است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به هزینه های سنگین معلولان که چندبرابر یک شهروند عادی است، مسولیت بهزیستی با توجه به فراز و فرودهای جامعه را سنگین خواند و گفت: زیرا هزینه ها روزبروز بیشتر می شود ولی منابع با این سرعت رشد نمی کنند.

محمدسعید محمدی، معاون امور پیشگیری با اشاره به اینکه نقش حوزه پیشگیری در سالهای اخیر پررنگتر شده، از هزینه های سنگین و مشکلاتی که افراد معلول در مقایسه با افراد عادی تجربه می کنند، سخن راند و گفت: اهمیت پیشگیری در اینجا روشن می شود.

وی انجام مشاوره های بهنگام قبل و بعد از ازدواج، خدمات روان شناسی، پیشگیری از اختلالات شنوایی، اقدامات بینایی سنجی و مشاوره ژنتیک را از جمله فعالیت های پیشگیری خواند و افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۳۴ هزارو ۱۲۰ غربالگری شنوایی انجام شده که ۳ هزارو ۶۲۶ نفر مشکوک تشخیص داده شده اند. همچنین،  ۱۴۳ کودک بعد از معاینه دقیق نیاز به مداخله برای پیشگیری از ابتلا به ناشنوایی داشتند.

معاون امور پیشگیری از معاینه ۷۷ هزارو ۵۰۱ نفر برای غربالگری بینایی سنجی خبر داد که ۱۹۰۰ مورد مشکوک شناسایی شدند و مداخلات بهنگام برای آنها انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به هزینه های سرسام آور مشاوره ژنتیک در سال جاری، گفت: ۸ هزار و ۱۸۰ نفر از خدمات مشاوره ژنتیک بهره مند شده اند.

او از اجرای طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها در سالمندان که برای نخستین بار در استان اصفهان انجام می شود، خبر داد و افزود: ۷ هزار سالمند تحت پوشش این آموزش ها قرار می گیرند.

معاون امور پیشگیری اداره بهزیستی استان اصفهان با اشاره به فعالیت دفتر مشاوره و خدمات روان شناختی در مداخله بهنگام بمنظور پیشگیری از اختلالات و ارتقای سلامت جامعه و مشاوره تلفتی رایگان از طریق خط ۱۴۸۰، گفت: از ابتدای سال جاری، ۶۰ هزارو ۱۰۰ تماس داشته ایم.

وی با اشاره به انجام مشاوره بیش از ازدواج توسط بهزیستی، از لزوم آموزش ۶ ساعته برای ثبت ازدواج سخن راند که این طرح با کمک بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و قوه قضایی اجرا می شود.

محمدسعید محمدی از فعالیت دفاتری در زمینه درمان، کاهش آسیب، پیشگیری و توانمندسازی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبر داد و افزود: طرح ماد با هدف افزایش مشارکت دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرا می شود.