مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

هر دستاوردی در زمینه قرآن داریم به برکت خون شهدا است

حجت الاسلام صادقی در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت گفت: هر دستاوردی در زمینه قرآن داریم به برکت خون شهدا است.

هر دستاوردی در زمینه قرآن داریم به برکت خون شهدا است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت الاسلام رضا صادقی در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان که امروز شنبه ۲۸ اردیبهشت در شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان برگزار شد، گفت: طرحی در امامزادگان با عنوان طرح افق برای بررسی آسیب‌های اجتماعی و کمک رسانی به فقرا، مسائل فرهنگی و قرآنی در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برگزاری چهل و دومین مسابقات قرآنی با حضور ۶۰۰ متسابق قرآنی از ۶ تا ۱۸ مهر در اصفهان؛ خاطرنشان کرد: تکریم و تجلیل از امامزادگان، تجلیل از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم است و اداره کل اوقاف و امور خیریه تلاش خود را برای تکریم از امامزادگان همواره مبذول داشته است.

وی با اشاره به حضور ۲۳ هزار نفر در آزمون قرآن و عترت سال گذشته تصریح کرد: نباید در مورد قرآن و عترت کوتاه آمد چرا که اینها نعمات الهی برای ما هستند و برای دفاع از خون شهدای انقلاب اسلامی، مدافع حرم، امنیت و دفاع مقدس که برای قرآن و عترت تلاش کردند لازم است در این راستا تلاش کنیم چرا که هر دستاوردی در زمینه قرآن داریم به برکت خون شهدا است.

حجت الاسلام صادقی  با ابراز خرسندی از فعالیت‌های قرآنی اظهار امیدواری کرد فعالیت‌ها در مسیر قرآن و عترت مورد قبول واقع شود چرا که اگر هر دوی قرآن و عترت را با هم داشته باشیم موفق خواهیم شد.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: فعالیت های قرآنی از دستاوردهای نظام مقدّس جمهوری اسلامی است، امّا بهتر بود مسئولان از این نمایشگاه بیشتر استقبال می کردند.

این مسئول در همین رابطه اضافه کرد: شهداء برای قرآن شهید شدند و خانواده خود را گذاشتند و رفتند، شهدای مدافع حرم هم برای عترت رفتند تا این دو اصل، هیچ گاه جدایی پذیر نباشند.

صادقی تصریح کرد: اوایل انقلاب دنبال قاری مصری می گشتیم تا قرآن قرائت کند، امّا امروزه بهترین قاریان قرآن را کشور ما دارد و زمینه حفظ هم سرآمد هستیم که این ها همگی از برکت خون شهداست.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار سال جاری با شرکت کنندگان سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی با حضور ۸۴ کشور جهان، ابراز خرسندی کردند و خوشحال شدند و ما هم از این حماسه بزرگ قرآنی در کشور خوشحال هستیم؛ یکی از دستاوردهای بزرگ همین نمایشگاه بین المللی قرآن است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان در واکنش جدّی به تغییرات فیزیکی تخت فولاد خطاب به اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان گفت: تخت فولاد که وادی السلام دوم محسوب می شود، با فضای سازی ها و فضاهای سبز زیاد در حال از بین رفتن است.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان با شعار قرآن، کتاب زندگی از ۲۸ اردیبهشت تا۳ خرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در مجموعه نمایشگاه‌های بین المللی استان واقع در پل شهرستان آماده بازدید علاقه مندان است.