رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در نمایشگاه نقاشیخط "عمارت دل":

هر اثر، الهام بخش نگاهی که بیانگر هنر یک جامعه است

عمارت هنرمند میزبان افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشیخط با عنوان “عمارت دل” با حضور اساتید هنر و مدیران فرهنگی شهرداری اصفهان از ۱۱ تا ۲۲ اسفند می‌باشد.

هر اثر، الهام بخش نگاهی که بیانگر هنر یک جامعه است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، عمارت هنرمند میزبان افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشیخط با عنوان “عمارت دل” با حضور اساتید هنر و مدیران فرهنگی شهرداری اصفهان از ۱۱ تا ۲۲ اسفند می‌باشد.

محمدعیدی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در آیین افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشیخط با عنوان “عمارت دل” به خبرنگار کیمیای وطن گفت: درواقع یک شهود هنرمندانه موجب خلق این همه زیبایی در قالب نمایشگاه نقاشیخط شده و هر اثر، الهام بخش نوع نگاهی است که می‌تواند بصورت نمادگونه، هنر یک جامعه را خوانش نماید، هرچند خود افراد نیز در این متن، قابل خوانش هستند. عیدی، آثار را می‌تنی بر فلسفه‌ای بسیار غنی دانست که با استفاده از درهم آمیزی دو هنر پرپیشینه و ریشه دار نقاشی و خط، حس عجیب زیباشناختی خوبی به انسان دست می‌دهد. مخصوصاً کهای آثار مبتنی بر پس زمینه‌ای معرفتی شکل گرفته و این پس زمینه معرفتی، قابل بررسی و خوانش کارشناسانه است و می‌تواند دستمایه و درس نامه هنرمندانی باشد که بتواند در زمینه بین رشته‌ای در هنر کار کنند و به خلق زیبایی بپردازند.

فرید صلواتی، مدیریت مجموعه عمارت هنرمند در این نمایشگاه با اشاره به برگزاری پنچمین نمایشگاهی که با همت خود هنرمندان در این مکان با عنوان “عمارت دل” برگزار می‌شود، گفت: سعی براین است که توپ را در زمین هنرمندان بیندازیم. آن‌ها خودشان فضاسازی می‌کنند و ما فقط این فضا را در اختیارشان قرار می‌دهیم. صلواتی، ورود هنرمندان به برگزاری نمایشگکاه را منجربه ارائه کارهای جدید و بیشترخلاقانه دانست که نه تنها منتظر بودجه‌های دولتی نمی‌مانند، بلکه فرصت‌های بهتری نیز فراهم می‌گردد که مانع از حیف و میل در فضاهای هنری می‌شود.

مهرنوش عاقلی، کارشناس رشته تاریخ، یکی از هنرمندان نقاشیخط حاضر در نمایشگاه، در مورد آثار خود در نمایشگاه به خبرنگار کیمیای وطن گفت: دو اثر یک در یک و یک اثر، ترکیب با مواد است. او در پاسخ به این پرسش که از کجا الهام گرفته است، گفت: یک اثر نمادی از باران، نزول رحمت الهی و برگرفته از شعر “باران تو که از پیش خدا می‌آیی” است. اثر دیگر مبتنی بر اسپیرال، به اسم راز نهان هست و سومین اثر که ترکیب مواد است، برگرفته از خلق عالم هستی در ۶ روز است.