به گزارش پایگاه خبری ربیع،تا چند روز دیگر رویداد MWC 2018 در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود و بسیاری از‌ شرکت‌ها به معرفی آخرین محصولات خود می‌پردازند. شرکت سونی نیز در این نمایشگاه برنامه دارد تا پرچمدار سال ۲۰۱۸ خود را معرفی کند.

تاریخ معرفی و طراحی
سال گذشته گوشی Sony Xperia XZ Premium در رویداد MWC 2017 معرفی شد و به همین طریق جانشین آن نیز در MWC 2018 معرفی خواهد شد. پرچمدار امسال سونی Xperia XZ2 یاXperia XZ Pro نام خواهد داشت. شنیده‌ها حاکی از روی آوردن سونی به یک طراحی حاشیه باریک با نسبت صفحه‌ی ۱۸:۹ جهت همگامی با معیارهای طراحی این روزهای اکثر پرچمداران است. علاوه بر این سونی طبق روال همیشگی یک نسخه‌ی compact نیز برای این پرچمدار خود عرضه‌خواهد کرد. این نسخه‌ی کامپکت در طراحی خود دارای یک سنت‌شکنی می‌باشد. گوشی‌های سونی سال‌هاست که با طراحی تخت تولید می‌شوند اما سونی در راستای تیزر تبلیغاتی که اخیراً منتشر کرده است پشت این گوشی را به حالت منحنی طراحی کرده است که طبق ادعای این شرکت این طراحی ارگونومیک و برای راحتی بیشتر کاربر در نظر گرفته شده‌است.

 تصویر فاش شده از Xperia XZ2 Compact

به نظر می‌رسد سونی قصد دارد به طور کل طراحی قدیمی گوشی‌های خود با عنوان “OmniBalance” را کنار گذاشته و طبق ادعای مدیر سونی در هند، این شرکت عصر جدیدی را در طراحی گوشی های خود آغاز خواهد کرد.

سونی این دو گوشی را در تاریخ ۲۶ فوریه در مراسم رسمی خود در MWC 2018 معرفی خواهد کرد.

مشخصات سخت‌افزاری
با وجود اینکه هنوز نام رسمی پرچمدار ۲۰۱۸ سونی مشخص نیست (XZ2 یا XZ Pro)، شایعات می‌گویند که این گوشی دارای چیپست Qualcomm Snapdragon 845، ۶GB رم، و ۱۲۸GBحافظه‌ی داخلی خواهد بود. اندازه‌ی صفحه‌ی این گوشی نیز به ۵.۷ اینچ افزایش یافته است و ظاهراً پنل این نمایشگر از نوع OLED با رزولوشن ۴K خواهد بود. علاوه بر این دوربین آن از نوع دوگانه با سنسور‌های ۱۸ و ۱۲ مگاپیکسل و دوربین جلوی آن ۱۳ مگاپیکسلی خواهد بود. دیگر مشخصات مورد انتظار گوشی باتری  ۳۴۲۰ mAh، گواهی ضد آب و خاک IP68، پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع ۴ کوالکام و بهره گیری از اندروید Oreo 8.1 در زمان عرضه می‌باشد. نسخه‌ی کامپکت گوشی نیز درون خود از چیپست Snapdragon 845 بهره خواهد برد و مقدار رم و حافظه‌ی داخلی آن نیز یکسان خواهد بود. تنها تفاوت این دو مدل به احتمال فراوان صفحه‌ی ۵ اینچی نسخه‌ی کامپکت با روزولوشن Full-HD خواهد بود. محافظت صفحه‌ی هر دو گوشی نیز بر عهده‌ی Gorilla Glass 5 است. همچنین سونی در طراحی هر دو مدل جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را حذف کرده است.

مشخصات فاش شده تا به امروز برای این دو مدل در جدول زیر آورده شده است.

سخت‌افزارXperia XZ2Xperia XZ2 Compact
نمایشگر۵.۷ اینچی OLED

نسبت ۱۸:۹

رزولوشن ۴K

محافظت Gorilla Glass 5

۵ اینچی OLED

نسبت ۱۸:۹

رزولوشن Full-HD

محافظت Gorilla Glass 5

پردازندهSnapdragon 845Snapdragon 845
حافظه رم۶ گیگابایت۶ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت

پشتیبانی از حافظه جانبی=نامعلوم

۱۲۸ گیگابایت

پشتیبانی از حافظه جانبی=نامعلوم

دوربین اصلیدوربین دوگانه

۱۸ و ۱۲ مگاپیکسل

دوربین دوگانه

۱۸ و ۱۲ مگاپیکسل

دوربین جلویک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی

 

یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی
باتری۳,۴۲۰ mAh

شارژ سریع کوالکام نسخه ۴

نامعلوم
سیستم عاملAndroid Oreo 8.1Android Oreo 8.1
سایر ویژگی‌هاگواهی ضد آب و خاک IP68

جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون حذف‌شده

طراحی بدون‌حاشیه

گواهی ضد آب و خاک IP68

وضعیت جک هدفون نامعلوم

طراحی منحنی پشت‌گوشی

قیمت و تاریخ عرضه
انتظار می‌رود این دو گوشی در ششم مارس ۲۰۱۸ به بازار عرضه شوند. قیمت Xperia XZ2 حدود ۹۸۵ دلار و قیمت نسخه‌ی compact نیز ۷۴۰ دلار خواهد بود.