استانها » اصفهان » پیشخوان » تولیدی » خبر پوششی » فرزانه افسرطه
کد خبر : 648844
پنجشنبه - 2 اسفند 1397 - 11:36
مدیر آموزشگاه فنی و حرفه ای آگاه در آیین افتتاحیه:

هدف ما، تکمیل توانایی مهارت بانوان در فعالیت اقتصادی و دستیابی به جایگاه برتر است

موسس و مدیر “آموزشگاه فنی و حرفه ای آگاه” ویژه بانوان توانمند استان اصفهان، افتتاح این مجوعه را با موضوعات نوین مالی، مدیریت زنان، کارآفرینی و نوآوری در غالب استانداردهای فنی و حرفه ای با هدف گسترش سطح علمی و عملی بانوان در زمینه کسب و کار و کمک به ورود موفق به بازار کار اعلام کرد.

هدف ما، تکمیل توانایی مهارت بانوان در فعالیت اقتصادی و دستیابی به جایگاه برتر است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، موسس و مدیر “آموزشگاه فنی و حرفه ای آگاه” ویژه بانوان توانمند استان اصفهان، افتتاح این مجموعه را با موضوعات نوین مالی، مدیریت زنان، کارآفرینی و نوآوری در غالب استانداردهای فنی و حرفه ای با هدف گسترش سطح علمی و عملی بانوان در زمینه کسب و کار و کمک به ورود موفق به بازار کار اعلام کرد.

در آیین افتتاح آموزشگاه فنی و حرفه ای آگاه که با حضور جمعی از بانوان فعال اقتصادی و رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، راضیه ندافی در بیان هدف اصلی آموزشگاه آگاه در بلند مدت بیان داشت: توسعه و ترویج کارآفرینی، گسترش فرهنگ صحیح و قوی مدیریت در بین بانوان در عرصه اقتصادی، ارتقای دانش مالی در حیطه کسب و کار بانوان و افزایش توان رقابت آنها در مشاغل مختلف همپای مردان و همچنین دستیابی به جایگاه برتر در سطح استان از برنامه ها و اهدافی است که در آموزشگاه آگاه دنبال می شود.

آموزش سودآوری و موفقیت مالی

 راضیه ندافی اهداف اختصاصی آموزشگاه را شامل موارد ذیل عنوان کرد:

۱-تربیت و آموزش به دانشجویان و فارغ التحصیلان بانوان پر توان، با هدف تکمیل توانایی های مهارتی آنها در حیطه شغلی خودشان.

۲-آموزش سود آوری و کسب موفقیت مالی در بورس اوراق بهادار به عنوان شغلی برای بانوان خانه دار و علاقمندان به عرصه سرمایه گذاری.

۳-آموزش و پرورش مهارت های مالی و حسابداری مدیران زن و صاحبان کسب و کار های کوچک، مشاغل خانگی  و مدیران زن در صنایع بزرگ.

۴-انتقال مهارت های مدیریتی و ارائه راهکارهای موثر در زمینه اداره کسب و کار برای بانوان توانمند عرصه مدیریت.

۵-انتقال مهارت های سرپرستی و اداره کسب و کار ویژه سرپرستان کارگاه ها.

۶-آموزش کارآفرینی و نوآوری در راستای شناسایی و کسب فرصت های بازار توسط صاحبان کسب و کار.

۷-آموزش کارآفرینی و نوآوری در راستای شناسایی و کسب فرصت های بازار برای افراد جویای کار.

۸-تربیت و افزایش مهارت فارغ التحصیلان رشته های مالی و حسابداری برای ورود به بازار کسب و کار.

۹-ایجاد زمینه اشتغال از طریق آموزش دوره های مربوط به بورس برای افرادی که قصد ورود به کسب و کارهای نو دارند.

۱۰-ایجاد زمینه مدیریت صحیح و کاربردی برای مدیران ارشد صنایع و شاغل با آموزش مهارت های نوین مدیریتی.

کارآفرینی و مدیریت مالی

وی فعالیت آموزشگاه فنی و حرفه ای آگاه در زمینه کارآفرینی و مدیریت مالی را یک فضای آموزشی و مهارتی با هدف گسترش و ترویج موفقیت در کسب و کار بویژه با تمرکز بر بانوان و ارائه مهارت های ضروری به افراد مختلف جامعه که قصد فعالیت دارند، توصیف کرد و خاطرنشان کرد: در هر مرحله از دستیابی به اهداف ذکر شده یک پله به هدف اصلی که دستیابی به جایگاه شناخته شده و موفق در راستای مأموریت خود که آموزش، ترویج و مهارت افزایی است،  نزدیک­تر می شود. وی افزود: آموزشگاه فنی و حرفه ای آگاه ، با استفاده از شیوه های موثر آموزش، تعهد به کیفیت، تمایز در مسئولیت پذیری، دانش پژوه محوری، هدف گرایی، ساختن آینده ای بهتر و پرورش ایده و خلاقیت به عنوان ارزش های اساسی خود، در راستای دستیابی به اهداف اقدام می نماید. بنابراین مأموریت ما آموزش، فرهنگ سازی و اشاعه و توسعه کارآفرینی و نوگرایی، حمایت از توانمندیهای افراد شرکت کننده و ارتباط مستمر، کاربردی و موثر با کیفیتی ماندگار با استفاده از افراد متخصص و متعهد از جامعه دانشگاهی و مدیریتی است.

 راهبردها

خانم ندافی راهبردهای فعالیت آموزشگاه آگاه را اینگونه عنوان کرد:

-ارائه مشاوره قبل از ورود کارآموزان به دوره های آموزشی و کمک به افراد برای انتخاب بهتر دوره های مهارتی و علمی مورد نیاز

-تعهد به رعایت خط مشی های آموزشی تدوین شده توسط فنی و حرفه ای و آموزشگاه و سعی در ارائه سیستم های نوین آموزشی

-ثبت تمامی فرآیند های اجرایی و آموزشی در پرتال سازمان فنی و حرفه ای و همچنین سیستم های مشتری مداری و نظارتی آموزشگاه

-استفاده از مربیان کارآزموده و مجرب و با سابقه کاری و آموزشی و مهارتی در دوره های مختلف

– همکاری مستقیم با مرکز دانشگاهی، صنعتی، اصناف و سایر سازمان های مرتبط به رشته های آموزشی آموزشگاه

-همکاری مستقیم با مراکز فنی و حرفه ای استان در راستای اجرای هرچه بهتر دستورالعمل ها

-همکاری با مراکز کاریابی، مشاوره کسب و کار و سایر نهاد های مرتبط با اشتغال برای جذب افراد جویای کار و هدایت آنها در راستای اشتغال پایدار.

برنامه های عملیاتی آینده

راضیه ندافی در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری ربیع، درباره برنامه های عملیاتی گفت:

-تولید یا تهیه محتوا های مورد نیاز کارآموزان براساس استانداردهای فنی و حرفه ای

-حضور فعال در شبکه های اجتماعی

-راه اندازی سایت و امکان استفاده کاربران از اطلاعات آموزشگاه

– افزایش تعداد مربیان و افراد دست اندرکار آموزشگاه برای پاسخگویی بهتر به افراد

– ضبط و تأمین بسته مناسب آموزشی از کلاس ها برای کارآموزان.

نیازسنجی و مشاوره شغلی

ندافی با سابقه تدریس در ۴ دانشگاه استان اصفهان، فعالیت مشاوره ای اشتغال به مدت ده سال و اجرای طرح ها و پروژه های کارآفرینی وزارت کار به مدت ده سال که بیانگر نیاز روزافزون بانوان به آموزش های حرفه ای در سطح مدیریتی است،از نیاز سنجی های صورت گرفته توسط کارشناسان آموزشگاه آگاه  خبر داد و گفت: با توجه به مراجعه کنندگان سال های گذشته و اعلام نیاز مخاطبان ، مشاوره شغلی به افراد جویای کار، مدیران برای بهبود کسب و کار و اشتغال بانوان در قالب طرح مشاغل خانگی نشان داده است که افراد فوق غالباً درخواست آموزش رشته های مدیریتی بویژه MBA، امور مالی و حسابداری شاخه تحلیلگری بورس و حیطه های کارآفرینی و خلاقیت را داشته اند.

مدیر آموزشگاه فنی و حرفه ای آگاه اظهار داشت: رشته های متنوع مدیریتی و سرمایه گذاری در برنامه سال ۹۸ آموزشگاه فنی و حرفه ای آگاه  در نظر گرفته شده است و برخی از رشته ها و حرفه های فنی و حرفه ای آگاه  به شرح زیر می باشد:

نام حرفه
سطح ۱ MBA
سطح ۲  MBA
پیشرفته MBA
مهارت های کارآفرینی
خلاقیت در کارآفرینی
مدیر ارشد کسب و کار
تحلیل گر تکنیکال بورس
تحلیل گر بورس
حسابداری در تمامی سطوح و استاندارد های ویژه فنی و حرفه ای
حسابداری مالیاتی و حسابداری های تخصصی صنایع و حرف
بازاریابی و فروش ویژه توانمندسازی بانوان در بازارهای ملی و بین المللی
توسعه و اجرای دوره های تخصصی بیمه در جهت بهبود پتانسیل های صنعت بیمه

وی از طراحی نقشه راه ۵ ساله ای برای توانمندسازی بیشتر بانوان و نتایج خوبی که می توان با فعالیت زنان به منصه ظهور رساند، صحبت کرد و راه اندازی بزرگترین مجموعه آموزشی برای بانوان در ۵ سال آینده را نوید داد.

نقشه راه و انتخاب الگوی موفق

خانم زهرا اخوان نسب، رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در آیین افتتاح آموزشگاه فنی و حرفه ای آگاه، در اشاره به مشکلاتی که بانوان در فعالیت اقتصادی دارند، گفت: گاهی بستری را شروع می کنیم ولی نمی دانیم به کجا می خواهیم برسیم و نقشه راه یا طرحی برای آینده نداریم که این می تواند آسیبی برای فعالیت اقتصادی باشد. وی پتانسیل آموزشگاه فنی و حرفه ای آگاه در راستای توانمندسازی زنان را قابل توجه دانست و گفت: چون  فعالیت اقتصادی زنان معمولا در مقیاس کوچکتری است، اتاق بازرگانی اصفهان سعی بر وارد کردن مشاغل در اتاق و افزایش مشارکت زنان بدون این نگاه که در سطح کلان یا خرد کار می کنند، داشته است. وی با اشاره به فعالیت زنان بصورت انفرادی، افزود: با کوچکترین مشکل دچار سردرگمی و یاس می شوند ولی در اتاق فضایی برای مشاوره، دوره های آموزشی متعدد و رایگان، شرایط ورود به بازار و بازاریابی، نیازسنجی بازار و شناخت بازارهای مختلف و آموزش های تخصصی را فراهم کرده ایم. از طرفی با توجه به مسئولیت بانوان در خانواده، به موضوع سلامت و شادابی خانواده، برگزاری جلسات گپ و گفتگو  را مدنظر داشته ایم.

اخوان نسب توصیه کرد: باید در فعالیت اقتصادی از الگوهای موفق و بنچمارک بهره بگیرید و در شرایط کمبود نقدینگی، با عملکرد هوشمندانه مسیر را پیدا کنید. رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان درباره صادرات، توجه به اشل جهانی محصول، مکانیسم های صادرات، کیفیت تولید، استانداردسازی و قابل رقابت بودن محصول، سلائق و نیاز بازار هدف را یادآور شد.

در ادامه، کارگاه های تجارت با کشورهای دیگر، آداب و فنون مذاکره، فن بیان و هیپنوتیزم در بازاریابی و فروش در آموزشگاه فنی و حرفه ای آگاه برگزار شد.