استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 741996
یکشنبه - 26 خرداد 1398 - 15:55

نیاز یک‌صد میلیونی وزنه‌برداری خراسان‌شمالی برای رسیدن به استانداردها

رئیس هیئت وزنه‌برداری خراسان‌شمالی گفت: بودجه موردنیاز برای رسیدن به استاندارهای کشور در سالن ورزشی استان ۱۰۰ میلیون تومان است.

نیاز یک‌صد میلیونی وزنه‌برداری خراسان‌شمالی برای رسیدن به استانداردها

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، حسین محراب، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یک سال پیش رکود شدیدی در وزنه‌برداری استان شاهد بودیم اما امروز شرایط تغییر کرده است.

وی نداشتن سالنی مجزا و مجهز را ضعف استان دانست و افزود: سالن شهدای مدافع حرم را راه‌اندازی کردیم و در یک سال، دومرتبه رئیس فدراسیون وزنه‌برداری را به استان آوردیم و یک‌مرتبه نیز پرواز کنسل شد که این دو حضور امری بی‌سابقه بوده است.

رئیس هیئت وزنه‌برداری خراسان‌شمالی از افتتاح، تجهیز و بهره‌برداری از سالن وزنه‌برداری فاروج، شیروان و جاجرم خبر داد و خاطرنشان کرد: در بجنورد، فاروج، شیروان و جاجرم هیئت‌ها فعال‌اند و در باقی موارد منتظر معرفی نفر هستیم.

وی در ادامه افزود: سال گذشته ۲ نفر بیمه وزنه‌برداری بودند که اکنون ۱۰۳ نفر از بین بانوان و آقایان بیمه‌اند و با توجه به این‌که رشته انفرادی است، اتفاق بزرگی رقم خورده است.

محراب با اشاره به برگزاری دوره مربی‌گری و داوری با حضور اساتید برتر کشور برای بار اول در استان گفت: تا پیش‌ازاین ورزشکاران ما به استان‌های دیگر می‌رفتند اما اکنون ۳۲ مربی و ۳۲ داور داریم که دراین‌بین بانوان بیشتر از آقایان هستند.

وی از برگزاری اردوی مشترک با خراسان رضوی خبر داد و افزود: این استان در تیم ملی ورزشکار داشت و ما نیز با خراسان رضوی اردوی مشترک برگزار کردیم تا آموزش‌های علمی انجام شود.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان ادامه داد: در اردوی استعدادیابی تیم ملی که در منطقه یک کشور برگزار شد، ۱۵ نفر انتخاب شدند که از این تعداد ۷ نفر جزو خراسان‌شمالی بودند.

وی به برگزاری جام فجر در رده سنی بزرگسالان، نونهالان و همچنین در بخش بانوان اشاره کرد و تصریح کرد: اکنون ۳۲ نونهال در بجنورد و ۱۶ نفر در فاروج در این ورزش فعال هستند.

محراب سپس به برنامه‌های پیش رو این هیئت اشاره کرد و تأکید کرد: تجهیزات گران شده است اما با همکاری مدیرکل سعی برافزایش امکانات داریم.

وی از اعزام به تمام مسابقات کشور در تمام رده‌های سنی خبر داد و خاطرنشان کرد: جشنواره استعدادیابی این رشته در مردادماه در بش قارداش انجام خواهند شد.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همچنین از برگزاری دومین مسابقات قهرمانی کشور با حضور بانوان خراسان‌شمالی خبر داد و بیان کرد: ما با تیم کامل در این رویداد که در تیرماه برگزار می‌شود حضور داریم همچنین ۲ داور از استان را در این مسابقات گنجانده‌شده است.

وی راه‌اندازی تیم مستقل در لیگ برتر کشور، برگزاری دومین مسابقات جام فجر در استان و برگزاری مسابقات استانی در شهرستان‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: جهت میزبانی مسابقات استعدادیابی شرق کشور به فدراسیون اعلام آمادگی کرده‌ایم.

محراب در انتها بودجه موردنیاز برای رسیدن به استاندارهای کشور در سالن ورزشی استان را ۱۰۰ میلیون تومان دانست و بیان داشت: احداث، راه‌اندازی، تجهیز و بهره‌برداری از خانه وزنه‌برداری در مرکز استان که با عنوان پایگاه استعدادیابی کشور در طی چهار سال از برنامه‌های ما است.

انتهای پیام/