به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، حسین محراب، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یک سال پیش رکود شدیدی در وزنه‌برداری استان شاهد بودیم اما امروز شرایط تغییر کرده است.

وی نداشتن سالنی مجزا و مجهز را ضعف استان دانست و افزود: سالن شهدای مدافع حرم را راه‌اندازی کردیم و در یک سال، دومرتبه رئیس فدراسیون وزنه‌برداری را به استان آوردیم و یک‌مرتبه نیز پرواز کنسل شد که این دو حضور امری بی‌سابقه بوده است.

رئیس هیئت وزنه‌برداری خراسان‌شمالی از افتتاح، تجهیز و بهره‌برداری از سالن وزنه‌برداری فاروج، شیروان و جاجرم خبر داد و خاطرنشان کرد: در بجنورد، فاروج، شیروان و جاجرم هیئت‌ها فعال‌اند و در باقی موارد منتظر معرفی نفر هستیم.

وی در ادامه افزود: سال گذشته ۲ نفر بیمه وزنه‌برداری بودند که اکنون ۱۰۳ نفر از بین بانوان و آقایان بیمه‌اند و با توجه به این‌که رشته انفرادی است، اتفاق بزرگی رقم خورده است.

محراب با اشاره به برگزاری دوره مربی‌گری و داوری با حضور اساتید برتر کشور برای بار اول در استان گفت: تا پیش‌ازاین ورزشکاران ما به استان‌های دیگر می‌رفتند اما اکنون ۳۲ مربی و ۳۲ داور داریم که دراین‌بین بانوان بیشتر از آقایان هستند.

وی از برگزاری اردوی مشترک با خراسان رضوی خبر داد و افزود: این استان در تیم ملی ورزشکار داشت و ما نیز با خراسان رضوی اردوی مشترک برگزار کردیم تا آموزش‌های علمی انجام شود.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان ادامه داد: در اردوی استعدادیابی تیم ملی که در منطقه یک کشور برگزار شد، ۱۵ نفر انتخاب شدند که از این تعداد ۷ نفر جزو خراسان‌شمالی بودند.

وی به برگزاری جام فجر در رده سنی بزرگسالان، نونهالان و همچنین در بخش بانوان اشاره کرد و تصریح کرد: اکنون ۳۲ نونهال در بجنورد و ۱۶ نفر در فاروج در این ورزش فعال هستند.

محراب سپس به برنامه‌های پیش رو این هیئت اشاره کرد و تأکید کرد: تجهیزات گران شده است اما با همکاری مدیرکل سعی برافزایش امکانات داریم.

وی از اعزام به تمام مسابقات کشور در تمام رده‌های سنی خبر داد و خاطرنشان کرد: جشنواره استعدادیابی این رشته در مردادماه در بش قارداش انجام خواهند شد.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همچنین از برگزاری دومین مسابقات قهرمانی کشور با حضور بانوان خراسان‌شمالی خبر داد و بیان کرد: ما با تیم کامل در این رویداد که در تیرماه برگزار می‌شود حضور داریم همچنین ۲ داور از استان را در این مسابقات گنجانده‌شده است.

وی راه‌اندازی تیم مستقل در لیگ برتر کشور، برگزاری دومین مسابقات جام فجر در استان و برگزاری مسابقات استانی در شهرستان‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: جهت میزبانی مسابقات استعدادیابی شرق کشور به فدراسیون اعلام آمادگی کرده‌ایم.

محراب در انتها بودجه موردنیاز برای رسیدن به استاندارهای کشور در سالن ورزشی استان را ۱۰۰ میلیون تومان دانست و بیان داشت: احداث، راه‌اندازی، تجهیز و بهره‌برداری از خانه وزنه‌برداری در مرکز استان که با عنوان پایگاه استعدادیابی کشور در طی چهار سال از برنامه‌های ما است.

انتهای پیام/