استانها » البرز
کد خبر : 819833
چهارشنبه - 13 شهریور 1398 - 19:24

نگاه دولت و مجلس به تعاونی ها متفاوت باشد

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: پایش تعاونی، استحکام و توجه به آن و دوری از بی اعتنایی درخواست تمام تعاونی هاست و از دولت و مجلس انتظار داریم به تعاونی ها متفاوت نگاه کنند.

نگاه دولت و مجلس به تعاونی ها متفاوت باشد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، علیرضا محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در چهاردهمین همایش تجلیل از تعاونی های برتر استان البرز که با حضور مسؤولین وزارت تعاون در سالن میلاد کرج برگزار شد، ضمن تقدیر از تعاونی های استان به خصوص تعاونی های برتر گفت: وضعیت کسب و کار تعاونی ها به خوبی درک نمی شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه در فلسفه تعاون، سودی تعریف نشده است به این نکته می رسیم که تعاونی یک بنگاه سوداگری اقتصادی نیست و زمانی که در یک تشکیلاتی سود معنا ندارد، رأی با سرمایه وزن نمی شود در حالی که در شرکت سهامی وضعیت بدین گونه نیست و رأی بر اساس سرمایه است.

وی اظهار کرد: پایش تعاونی، استحکام و توجه به آن و دوری از بی اعتنایی درخواست تمام تعاونی هاست و از دولت و مجلس انتظار داریم به تعاونی ها متفاوت نگاه کنند؛ اگر اساس کشور سوداگری باشد تعاونی ضدسوداگری و سوداندوزی بوده و این بهترین شکل و قالبی است که با فرهنگ ایرانی اسلامی مطابقت دارد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از تلاشگران این عرصه در هر جای تعاونی ها و با هر عنوان و مقامی مطرح کرد: جا دارد در هفته تعاون، مسؤولیت خود به عنوان تعاونی و دولت و مجلس و کشور را نیز یادآوری کنیم؛ تعاونی ها محل کار بی منت هستند و حیف است که تا این حد مورد بی توجهی قرار گیرند. به گفته رهبر معظم انقلاب برای کسب تراز ۲۵ درصدی نمی توان با این پوشش ها عمل کرد.

محجوب با بیان اینکه بالاترین درآمد سرانه سرمایه دنیا از آن کشور سوئیس است، ادامه داد: امروز مشاهده می شود اقتصاد بسیاری از کشورها حول محور تعاونی ها می چرخد؛ سوئیس مهد سوداگری دنیاست اما در اقتصاد داخلی آن حرف اول را تعاونی های مسکن و روستایی می زنند.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۴/س/