فناوری و ارتباطات » لپ تاب
کد خبر : 593690
دوشنبه - 10 دی 1397 - 16:22

نگاهی به عملکرد مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ ؛ روی خط رشد

تمرکز مایکروسافت در سال ۲۰۱۷، تمرکز روی بهبود ناکامی هایی بود که در سال ۲۰۱۶ پشت سر گذاشته بود. اما در طول ۱۲ ماه گذشته یعنی سال ۲۰۱۸، این شرکت یک مسیر رو به رشد را طی کرده است.

نگاهی به عملکرد مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ ؛ روی خط رشد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،تمرکز مایکروسافت در سال ۲۰۱۷، تمرکز روی بهبود ناکامی هایی بود که در سال ۲۰۱۶ پشت سر گذاشته بود. اما در طول ۱۲ ماه گذشته یعنی سال ۲۰۱۸، این شرکت یک مسیر رو به رشد را طی کرده است.

موفقیت فضای ابری

مایکروسافت در حال حاضر جزو ۵ شرکت برتر تولیدکننده کامپیوتری در آمریکاست که میان درآمد و رشد آن به صورت نجومی بالا رفته و این برند حتی ماه پیش توانست پس از پشت سر گذاشتن اپل به رتبه اول ارزشمندترین شرکت آمریکا رسید. این اتفاق آخرین بار در سال ۲۰۱۰ رخ داد، اما اندکی بعد دوباره اپل به رتبه اول بازگشت. اما همین اتفاق نیز رویداد مهمی در سال ۲۰۱۸ رویداد مهمی برای مایکروسافت تلقی می شد، ضمن اینکه مایکروسافت در زمینه فضای ابری نیز رشد قابل توجهی داشت. این پیشرفت ها به سبب تغییرات سخت مدیریتی ساتیا نادلا طی سالی که گذشت بوده است.

رشد سهام

شرکت مایکروسافت اندکی پیش به تازگی میزان عملکرد سه ماهه اول خود ۲۰۱۸ خود را منتشر کرده است که نشان می دهد میزان درآمد این شرکت ۲۹.۱ میلیارد دلار و درآمد خالص این شرکت حدود ۸.۸ میلیارد خواهد بود. میزان درآمد این شرکت حدود ۱۹ درصد افزایش و درآمد خالص این شرکت حدود ۳۴ درصد افزایش داشته است. شرکت مایکروسافت اعلام کرده است این آمار برای سه ماهه اول بوده است و این موضوع باز هم به بخش فضای ابری بر می گردد.

نمایشگر ویدیو

مشکلات نرم افزاری ویندوز

اما این تمام ماجرا نیست و مایکروسافت مشکلاتی را نیز در سال جاری پشت سر گذاشته است که از جمله آن می توان به رسوخ و نقص امنیتی در پردازنده های مایکروسافت و اینتل و AMD اشاره کرد. در حالی که اینتل در این مورد سکوت پیشه کرد، مایکروسافت تصمیم گرفت که شفاف سازی کرده و باگ ها را برطرف کند. در به روز رسانی اکتبر ویندوز ۱۰ نیز شاهد مشکلاتی بودیم که مایکروسافت آنها را رفع کرد. بنابراین هر چقدر این سال برای فضای ابری سال خوبی بوده، اما ویندوز چندان موفق نبوده است. نرم افزارهای مایکروسافت مانند لینکدین، Azure، آفیس و … نیز رشد و فروش خوبی داشتند.

پیشرفت بخش لپ تاپ و سخت افزار

در ماه اکتبر ۲۰۱۸ مایکروسافت، رویدادی سخت افزاری برای برند سرفیس برگزار کرد و در این رویداد دو لپ تاپ Surface Laptop 2 و Surface Pro 6 با طراحی کاملا مشکی را معرفی کرد. این لپ تاپ ها از کورتانا پشتیبانی می کردند و عمر بالای باتری داشتند. همچنین مایکروسافت بر افزایش قدرت سخت افزاری کنسول بازی خود یعنی Xbox، به توسعه بازی های اختصاصی آن نیز پرداخته و قرار است این کار را از طریق چند استودیو مجزا ادامه دهد.

خریدها و مشارکت ها

همچنین مایکروسافت شرکت GitHub را به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار خریداری کرد و همکاری هایی نیز با آمازون بر سر ادغام کورتانا و الکسا داشت که یکی دیگر از موفقیت های این شرکت در سال ۲۰۱۸ محسوب می شود.