استانها » تولیدی » خبر پوششی » سیستان و بلوچستان
کد خبر : 284404
دوشنبه - 10 اردیبهشت 1397 - 18:45
خبرنگار: احمد پیشکو

نپرداختن حقوق کارگران سدماشکیدسلفی هیچ گونه توجیهی ندارد

فرماندار سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تخصیص اعتبارهایی که به پروژه سد ماشکید سفلی صورت گرفته، نپرداختن حق کارگران این سد هیچ‌گونه توجیهی ندارد و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید پیگیری لازم را در این خصوص داشته باشد .

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، فرماندار سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تخصیص اعتبارهایی که به پروژه سد ماشکید سفلی صورت گرفته، نپرداختن حق کارگران این سد هیچ‌گونه توجیهی ندارد و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید پیگیری لازم را در این خصوص داشته باشد .

درویش نارویی در کارگروه کار و کارگر شهرستان سراوان افزود: شرکت‌های مشغول در پروژه سد ماشکید سفلی وظیفه‌دارند جهت تأمین نیروی انسانی موردنیاز خود از نیروهای بومی استفاده نمایند و حقوق کارگران را نیز به‌موقع پرداخت کنند .

وی در ادامه گفت: در شهرستان سراوان ۵۰ هزار نفر از جمعیت کارگری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند اما آمار قابل‌توجهی در این شهرستان وجود دارد که از هرگونه خدمات بیمه‌ای بی‌بهره‌اند .

فرماندار سراوان تصریح کرد: آشنا نبودن جامعه کارگران به حقوق خود و استفاده سو کارفرماها از این قشر باعث تضییع حق‌وحقوق آن‌ها گردیده است .

نارویی از دستگاه‌های متولی خواست تا با شناسایی افرادی که با کمترین حق و دستمزد به کار گرفته می‌شوند و هیچ‌گونه حق بیمه‌ای دریافت نمی‌کنند، نسبت به برخورد با کارفرمایان جهت احقاق حق آن‌ها اقدام نمایند و به جامعه کارگری آموزش‌های لازم جهت آشنایی با حق‌وحقوق خودشان داده شود .

فرماندار سراوان تصریح کرد: در شهرستان سراوان بسیاری از فرصت‌های شغلی در اختیار اتباع بیگانه هستند که برای جایگزین کردن شهروندان سراوان در این مشاغل لازم است مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم به افراد ارائه نماید .

نارویی تأکید کرد: در راستای حمایت از جامعه کارگری، باید تیمی متشکل از ادارات مرتبط تشکیل و جهت بازدیدهای مستمر و شناسایی افراد بکار گرفته‌شده از اتباع خارجی به کار گرفته شود و با کارفرماهایی که از تبعه‌های بیگانه در مشاغل استفاده می‌کنند برخورد قاطع صورت گیرد.

انتهای پیام/