سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 548372
پنجشنبه - 8 آذر 1397 - 13:51

نوستالژی‌های دهه شصتی‌ها بر صحنه تئاتر

کارگردان نمایش محیطی «قهرمان کیست» عنوان کرد: این نمایش درباره داستان‌های کتاب فارسی دبستان است که به نحوی نوستالژی دهه شصتی‌ها محسوب می‌شود.

نوستالژی‌های دهه شصتی‌ها بر صحنه تئاتر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، یکی از بخش‌های پر مخاطب جشنواره تئاتر مقاومت امسال، بخش محیطی و خیابانی است که در محوطه‌های میدان امام حسین(ع)، تئاتر شهر، خانه هنرمندان و میدان ولیعصر(عج) اجرا می‌شود.

یکی از این نمایش‌های محیطی «قهرمان کیست» مارال ایزدبخش است. وی  عنوان کرد: این نمایش درباره داستان‌های کتاب فارسی دبستان است که به نحوی  نوستالژی دهه ۶۰ محسوب می‌شود، آن زمان که کشور ما با همدلی و وحدت مردم، با تمام قوا و با مقاومت کامل برای حفظ کشور در برابر هجوم رژیم بعث و متحدانش به سر می‌برد.

این کارگردان با اشاره به دلایل انتخاب بازیگرانی که در این نمایش حضور دارند، گفت: برای انتخاب گروه بازیگرانم به دنبال کسانی بودم که توانایی بازی و تغییر شخصیت در لحظه را برای اپیزودهای مختلف داشته باشند و در عین حال دارای تکنیک بالای حسی باشند که تداوم کلی حفظ شود و دلیل اصلی آن شیوه اجرایی‌ام در تئاتر خیابانی است.

کارگردان نمایش «قهرمان کیست» با اشاره به جشنواره تئاتر مقاومت گفت: اولین سالی است که در جشنواره شرکت می‌کنم، در این جشنواره نمایش‌های باکیفیت و قوی و دارای استانداردهای لازم شرکت کرده‌اند و به نظرم تجربه بسیار خوبی برای من خواهد شد.

ایزدبخش  ادامه داد: هر اجرا یک تجربه تازه است، بی صبرانه منتظرم تا برای مخاطب بین المللی جشنواره تئاتر مقاومت بازی کنم تا از انرژی مثبت و ‌پاک تماشاگرانش بهره‌مند شوم.

شانزدهمین جشنواره تئانر مقاومت به دبیری امیر نصیربیگی و با همت بنیاد فرهنگی تئاتر روایت از ۶ تا ۱۰ آذر در تهران برگزار میشود.

انتهای پیام/