اقتصاد مقاومتی، اشتغال » برگزیده » حقوق بشر » سیاسی » قضایی
کد خبر : 39438
سه شنبه - 14 دی 1395 - 15:46
ازتورم ارز تا رد صلاحیت روحانی درنشست خبری سخنگوی دولت:

نوبخت؛ آمادگی دولت برای همکاری با قوه قضائیه در پرونده زنجانی// رد صلاحیت روحانی حرف بی‌ربطی است

رد صلاحیت روحانی، حرف پوچ و بی‌ربطی است و ضرورت ندارد ذهن جامعه را درگیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع و به نقل از ایسنا،سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات روز گذشته رئیس قوه قضائیه در خصوص کم‌کاری دولت درباره پرونده بابک زنجانی، گفت: ابتدا لازم است از قوه قضائیه برای بررسی به این پرونده تشکر کنم، پرونده‌ای بسیار مهم و پراهمیت که فردی نزدیک به ۳ میلیارد دلار از اموال و منابع عمومی را استفاده کرده که اکنون این رقم به قیمت روز بیشتر شده است.

محمد باقرنوبخت افزود: دولت در این‌باره هر کمکی برای بازگرداندن این منابع به خزانه عمومی انجام می‌دهد و با قوه قضائیه مساعدت و همکاری داشته و خواهد داشت. فکر می‌کنم آن بخش‌هایی که برای وزارت اطلاعات مکشوف است را این وزارتخانه می‌تواند در قالب اطلاعات کافی پشت پرده در اختیار قوه قضائیه قرار دهد که شناسایی شود چطور یک نفر می‌تواند چنین رقم بسیار بزرگی را در اختیار داشته باشد.

وی گفت: دولت در هر موردی که قوه قضائیه نظر داشته همکاری می‌کند ضمن آنکه از ابتدا پیشگام این اقدام بوده تا ابعاد این فساد بزرگ روشن شود و مردم منتظر اقدام قاطع قوه قضائیه برای بازگرداندن این منابع به خزانه عمومی هستند.

نوبخت همچنین تأکید کرد: قوه قضائیه از استقلال کافی برخوردار است. تقاضای ما این است که هر ادعایی را بابک زنجانی مطرح کرده رسیدگی شود و نتیجه آن اعلام و مطرح شود. ما آمادگی داریم هر نوع اطلاعات را به دستگاه قضا ارائه کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان وضعیت اقتصادی را مناسب نمی‌دانند افزود: تا چندی پیش بازار ارز نیز ثبات داشت که ان‌شاءالله در آینده نزدیک نیز به ثبات می‌رسد. با چنین اقداماتی چرا نباید خوش بین باشیم وقتی که بر اساس شاخص‌های رسمی بانک‌های جهانی و صندوق بین‌المللی پول ایران در خاورمیانه از اقتصاد باثبات برخوردار است؟ باید حتماً به این ظرفیت ملی خوشبین باشیم.

وی درباره موضوع رد صلاحیت روحانی، گفت: رد صلاحیت حرف پوچ و بی‌ربطی است و ضرورت ندارد ذهن جامعه را درگیر کرد.