نمونههایی از جنگ نرم دشمنان در تاریخ اسلام
سال هاست ما گرفتار جنگ نرم دشمن هستیم اما با بصیرتی که مردم داشتند و دارند جنگ نرم دشمن نتوانسته آنچه هدف دشمن بود را محقق کند؟ زیرا ما هم رهبری آگاه و بصیر و شجاع و با تدبیر و راهنما و مرشدی زمان شناس و تحلیگر بزرگ در ابعاد مختلغ سیاسی، نظامی و امنیتبی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی داریم که بموقع راه درست را به مردم نشان می دهند و مصونیت سازی می کنند
به گزارش پایگاه خبری ربیع، سال هاست ما گرفتار جنگ نرم دشمن هستیم اما با بصیرتی که مردم داشتند و دارند جنگ نرم دشمن نتوانسته آنچه هدف دشمن بود را محقق کند؟ زیرا ما هم رهبری آگاه و بصیر و شجاع و با تدبیر و راهنما و مرشدی زمان شناس و تحلیگر بزرگ در ابعاد مختلغ سیاسی، نظامی و امنیتبی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی داریم که بموقع راه درست را به مردم نشان می دهند و مصونیت سازی می کنند در این شماره به نمونههایی از جنگ نرم دشمن در تاریخ اسلام می پردازیم تا با استفاده از این نمونهها آمادگی بیشتنری پیدا کنیم چون دشمن هیچ زمانی و در هیچ شرایطی دست از جنگ نرم علیه ملت ایران بر نخواهد داشت. نمونه اول تحمیل سازش با جنگ نرم است! سوژه جنگ روانی مزدوران معاویه و عمروعاص در کوفه این بود که: «ببینید نتیجهٔ حکومت پنج سالهٔ علی در این شهر چه شد؟ چقدر خونریزی شد؟ چقدر زن ها بی شوهر شدند؟ چقدر بچه ها یتیم شدند؟ چقدر کشاورزی های شما به واسطه آن که به آنها نرسیدید از بین رفت؟ چقدر تجارت شما از بین رفت و اکنون از نظر افتصادی عقپ ماندهاید؟ در این مسائل چه کسی مقصر بود؟ اگر علی علیه السلام از اول با ما صلح می کرد، نه جنگی واقع می شد، نه خونریزی می شد، نه این بدبختیها به وجود می آمد، نه این همه زنان بیوه می شدند، نه این همه بچه های یتیم و نه این خرابی ها و عقب ماندگیهای اقتصادی به بار می آمد… و عمّال معاویه این تبلیغات را در داخل جامعهٔ عراق آن روز که تابع امیرالمؤمنین (ع) بودند، پخش می کردند و مردم را علیه آن حضرت می شوراندند و زمینهٔ شورش و بی مهری را فراهم می کردند.
آیا امروز نمونهای از این تبلیغات وجود ندارد؟
چقدر در این روزنامهها می خوانید که اگر بعد از فتح خرمشهر امام قدس سره جنگ را متوقف کرده بود، مشکلات امروز را نداشتیم».
با این که بارها این مسائل حلاجی شده و به بهترین وجه جواب داده شده است، کسانی که شرم ندارند باز همان حرف ها را تکرار می کنند. همان سیاستی را دارند که معاویه داشت. سیاست معاویه این بود که اگر یک حرف غلطی که غلط بودنش مانند آفتاب هم روشن باشد، زیاد تکرار کنند، کم کم جا می افتد و مردم قبول می کنند. اینها هم درست همین سیاست را بازی می کنند».
نمونه دوم، کوبیدن ارزشها به صورت مستقیم بود! شگفت این است که گاهی دشمنان برای مقابله با ارزشها و مقدسات به صورت مستقیم علیه یاران حق، جنگ روانی به راه می اندازند نه در لفافه و پنهان، تا به این وسیله سه هدف را دنبال کنند. اول این که خود آن ارزش و امر مقدس را بکوبند. دوم این که صاحب آن ارزش را بکوبند. سوم این که بیدارگری را متوقف کنند. به عنوان مثال: قوم لوط با تظاهرات و جنگ روانی پیامبر خود و یاران او را با عنوان این که می خواهند پاک باشند، در جامعه منزوی ساختند قرآن در این باره می فرماید: «قالُوا أَخْرِجُوا آلَ لُوطٍ مِنْ قَرْیتِکمْ إِنَّهُمْ أُناسٌ یتَطَهَّرُونَ» (نمل:۵۶) به یکدیگر گفتند خاندان لوط را از شهر و دیار خود بیرون کنید که اینها افرادی پاکدامن هستند.
سومین نمونه، شعار زندگی، نه جنگ از نمونههای مهم است! شگفت این که شعار «زندگی، نه جنگ» و شعار حسن بصری ها مانند: «لا قتالَ» یا شعار «العیش العیش» زندگی، زندگی، همواره شعار مشترک گروه از نفس افتادگان دنیاپرست در مقابله با انبیاء و امامان معصوم علیهم السلام بوده است که آنها را به سازش با طاغوت ها فرامی خواندند و آنها را به عنوان افراطی، تندرو، خشونت طلب و جنگ طلب معرفی می کردند.
صلح طلبی منافقانه، نمونه چهارم است! در جنگ روانی جبهه باطل همواره مظلومان، خشونت طلب و ظالمان طرفداران صلح معرفی شدهاند. به عنوان مثال:
در کربلا وشام، امام حسین علیه السلام را «خارجی» یعنی خشونت طلبی که علیه خلیفه خروج کرده است معرفی می کردند و یزید را امیرالمؤمنین می نامیدند.
امروزه نیز جهانخواران غربی و غرب گرایان خودباخته، مردم مظلوم و فقیر یمن، سوریه، فلسطین، بحرین، عراق، نیجریه، و همه مظلومان و ستمدیدگان و پابرهنگان جبهه حق در جهان را تروریسم، ضد حقوق بشر، مخالف آزادی، نابودگراندیشه، ضد دموکراسی و جامعه مدنی معرفی می کنند و اسراییل، عربستان، آمریکا و اروپا را مهد تمدن، صلح و دوستی، دموکراسی، حقوق بشر، مخالف سلاحهای کشتارجمعی در بوق و کرنا می کنند.
غربی هایی که خود منشأ همه جنگها و خشونت ها در عصر حاضر و منبع صدور انواع سلاحها و مواد مخدر برای نابودی نسل بشرند، اسلام را دین خشونت که فقط با شمشیر (آن هم شمشیر امام علی علیه السلام) پیش رفته و در آینده پیش می رود، معرفی می کنند. در صورتی که حتی یک مورد برای اثبات ادعای خود در تاریخ نمی توانند ذکر کنند که با زور، یکی از معصومین علیهم السلام کسی را به اسلام وارد کرده باشند.
نمونه پنجم، سقوط افراد شاخص جبهه حق که مردم را متحیر و متعجب و دچار تردید می کند؟
شگفتی دردناک دیگر این است که برخی از پیشکسوتان جبهه حق به ناگاه دچار سقوط وانحراف گردیده، گذشته عزتمند خود را با دست خود ویران، به اردوگاه باطل پیوسته و به عاملی برای جنگ روانی دشمن تبدیل می شوند. در اکثر فتنه ها چه در فتنه های صدر اسلام و چه در فتنه های اخیر در ایران، شاهد این حادثه عجیب و غمبار هستیم.
با این وصف باید، دیدگاه قرآنی، صحیح و واقع گرا را همیشه نصب العین خود داشته باشیم، دیدگاهی که صداقت و وفاداری، عدالت و پرهیزگاری و جهاد و استقامت و انقلابی گری را محور حرکتها می داند.
براساس دیدگاه قرآن و روایات، طاغوت ها، فرعون ها و قارون ها جبهه باطل اند که همواره آغازگر جنگها و بحران ها و عامل اصلی مشکلات جوامع بشری به شمار می آیند و به طور مستمر باید با آنها به مبارزه برخاست.