نمونه‌هایی از جنگ‌های روانی دشمن

در ادامه توصیه های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پیرامون افشای دروغ و فریب و جنگ روانی دشمن، نونه هایی را متذکر می شویم.

نمونه‌هایی از جنگ‌های روانی دشمن

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در ادامه توصیه های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پیرامون افشای دروغ و فریب و جنگ روانی دشمن، نونه هایی را متذکر می شویم.

نشر و اشاعه اکاذیب از شیوه‌های جنگ روانی دشمن است که غالباً توسط خبر گزاری ها و فضای مجازی صورت می گیرد، دشمنان بدین وسیله می کوشند تا به صورتی مرموز و نا محسوس به جنگ روانی بپردازند و از این رهگذر حمایت های مردمی را با شک و تردید مواجه کنند. امام خمینی (رحمه الله) در این باره می فرماید: «امروز کارهای ایران مورد توجه دنیا و خبرگزاری‌ها و مطبوعات و رادیوها و تلویزیون هاست و همهٔ آن‌ها مراقب هستند که چیزی پیدا نموده و با اضافات و دروغ پردازی‌ها به جمهوری اسلامی صدمه وارد سازند و با مصاحبه‌های صد در صد دروغ با افراد مغرض یا اظهار نظر های بی مورد در بارهٔ افراد می خواهند اذهان مردم را منحرف سازند.»

از نظر امام، نشر اکاذیب و تحریف توسط عوامل دشمن، در راستای ضربه زدن به اسلام و حیثیت نظام بوده، وظیفهٔ آحاد ملت ایران است که با خنثی سازی این نوع تبلیغات، توطئه های دشمنان را نقش بر آب کنند. در این خصوص فرمود: «بی جهت نیست که بوق های تبلیغاتی در سراسر جهان و ولیده های بومی آنان، تمام توان خود را صرف شایعه ها و دروغ پردازی‌های تفرقه افکن نموده‌اند و میلیاردها دلار صرف آن می کنند… امروز و در آتیه آن چه که برای ملت ایران و مسلمانان جهان باید مطرح باشد و اهمّیت آن را در نظر بگیرند، خنثی کردن تبلیغات خانه برانداز است». دشمن دشمن است و از هر طریق مبارزه می کند و بهیچ وجه به منافع مردم ما توجه مدارد

هر چند شعارهای پر طمطراق و با ظاهری دلسوزانه سخن بگوید. از شیوه‌های دیگر دشمن در راستای رسیدن به اهداف شوم خود، تهمت زدن و افترا بستن در زمینه های مختلف از جمله، تهمت تجاوز گری نسبت به دولت ها و ملت ها، تهمت حمایت از تروریسم، تهمت از بین رفتن حقوق بشر، تهمت تروریست پروری، تهمت ساخت سلاح اتمی و… است. امام خمینی در این باره می فرماید: «از داخل و خارج با اسلحه و قلم های بدتر و جنایت بار تر از سلاح‌های گرم به این ملت مظلوم حمله ور شده و در صدد شکست انقلاب اسلامی و شکست انقلاب عزیز بر آمده اند و از هیچ تهمت و افتراء به ملتی که جز به احکام اسلام و قرآن کریم فکر نمیکند، خودداری نمی کنند.

یکی دیگر از شیوه‌های دشمن جهت مقابله روانی با ملت ایران، ایجاد نا امنی و هرج و مرج است. ایجاد نا امنی زمینهٔ مناسبی برای تضعیف روحیه مقاومت و ایستادگی مردم خواهد بود و توجّه مسئولان را از موضوعات کلیدی و اصلی به موضوعات فرعی و جنبی سوق می دهد. دل سردی و نا امید کردن مردم، ایجاد حس بی اعتمادی نسبت به مسئوولان، اعلام وجود مشکلات، موانع و تنگناهای مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی و القای این که این مشکلات، حل نشدنی است برخی از مواردی است که از طریق دشمن، در جهت ایجاد نا امنی به کار گرفته شده و می شود. چنانچه در سالها و ماههای اخیر از گرانی ها به عنوان مشکل لاینحل یاد می کنند و البته بی تدبیری‌ها و گاهی بی احتیاطی ها نیز حربه دشمن را براتر می کند؟

اشاعهٔ بی بند و باری و فساد از شیوه‌های سنگین دشمن در جهت رسیدن به مقاصد و نیات پلیدشان از شیوهای همیشگی جنگ روانی است. جریان تاریخی فروپاشی تمدن اسلامی در آندلس، سند گویایی است که پرده از حرکات پنهانی و جنگ روانی دشمن بر می دارد. زمانی که مسلمانان توانستند از تنگهٔ جبل الطّارق عبور کرده با پشت سر نهادن دریا، دروازهٔ اروپا را بگشایند و تمدّن اسلامی را در آن سرزمین پایه ریزی کنند، توطئه های گوناگون در جهت استحاله فرهنگی و از بین بردن فرهنگ اسلامی شروع گردید. از مهم ترین توطئه های آنان ترویج فساد و فحشا بود که در قالب اختلاط مردان و زنان، استعمال مشروبات الکلی، ترویج هم جنس بازی و… صورت گرفت و دیری نپایید که قدرت و صولت مسلمانان را در هم شکست. با پیروزی انقلاب، مبارزه علیه مظاهر فساد به سرعت آغاز شد و ارزش‌های اخلاقی به سرعت جایگزین ضد ارزش‌ها گردید. از آن جا که استعمار پیر، از تجارب مکرّر خود در جوامع اسلامی به این نکته رسیده بود که هرگاه در صحنهٔ سیاسی به موفقیت نرسد، از شیوه‌های دیگر استفاده کند، لذا تخریب باورهای اخلاقی و دینی مردم را از طریق آزادی استعماری و اشاعهٔ فساد و بی بندوباری، سر لوحهٔ کار خود قرار داد و همچنان در دستور کار دارد و میلیاردها برای ایجاد این بی بند و باری هزینه می کند. به همین جهت بود که امام خمینی (رحمه الله) با آزادی به سبک غربی که مساوی با زوال ارزش‌ها و شیوع فساد بود، مخالفت می کرد. و ضمن بیان این نکته که آزادی منهای اخلاق، همان آزادی وارداتی است که از غرب آمده، می فرمود: «این یک آزادی وارداتی است که از غرب آمده، آزادی استعماری است یعنی ممالک مستعمره را دیکته کردند به آنهایی که خائن به مملکت هستند دیکته کرده اند به این که ترویج این آزادی ها را بکنند. درجای دیگر می فرماید: «باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می شود از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانی ها و کتب و مجلات بر خلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور، حرام است. البته تفرقه افکنی و د امن زدن به ایجاد ناامنی و هرج و مرج و … نیز از نمونه‌هایی است که دشمن در جهت گسترش جنگ روانی بکار گرفته و خواهد گرفت. که تمامی این ترفندها با بصیرت ملی نقش برآب خواهد شد اما بلاخره خسارتهای زیادی را وارد کرده و می کند و لازم است با توجه همگانی و مراقبت هوشیارانه دشمن را از رسیدن به موفقیت ناامید ساخت.