حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 765957
شنبه - 22 تیر 1398 - 02:34

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت عازم عربستان شدند

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت، امروز جمعه ۲۱ تیرماه عازم عربستان شدند.

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت عازم عربستان شدند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌ عبدالفتاح نواب نماینده‌ولی‌فقیه در امور حج و زیارت به همراه علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت جمعه شب (۲۱ تیرماه) از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران عازم عربستان شد.

در مراسم بدرقه مسؤولان حج و زیارت، آیت الله قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری نیز حضور داشت.

وی با اشاره به دستاوردها و برکات حج، اظهار امیدواری کرد که حج امسال به خوبی و در آرامش برپا شود.

برائت از مشرکین موجب تقویت وحدت مسلمانان است

همچنین حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه امسال بیش از ۸۶ هزار ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند درباره برنامه‌های فرهنگی حج تمتع امسال اظهار داشت: خدا را شاکریم حج امسال هم به‌خوبی برنامه‌ریزی‌ها شد و امیدواریم به درستی و در آرامش نیز انجام می‌شود. ما برنامه‌های فرهنگی سال‌های قبل را بررسی کردیم و مواردی که نیازمند اصلاح بود، بازنگری کردیم؛ به طوری که اصلاحات انجام شد و‌ برنامه‌های فرهنگی چه در هتل‌ها و اماکن مقدس در مکه، مدینه و‌ مشاعر برنامه‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه حج هر سال با سال‌های قبل متفاوت است که امیدواریم با تمامی برنامه‌های جنبی حج امسال آرام بوده ‌و با دست پر زائران به کشور بازگردند، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما مراسم برائت از مشرکین است. همچنین امسال نیز در فرمایشات مقام معظم رهبری به برائت از مشرکین تأکید شد و در تفاهم‌نامه بین ایران و عربستان نیز به برپایی این مراسم توجه شده است. بر همین اساس مراسم برائت از مشرکین امسال هم به نحو‌ مطلوب برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام نواب خاطرنشان کرد: برائت از مشرکین چیزی نیست که به جهان اسلام لطمه وارد کند، بلکه موجب تقویت وحدت مسلمانان خواهد بود و به نفع جوامع اسلامی است.

انتقال حجاج از ۴ ایستگاه پروازی آغاز شده است

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به اینکه امسال تمام پروازها توسط شرکت هواپیمایی ایران انجام می‌شود، گفت: خوشبختانه تاکنون هواپیمایی هما پرواز حجاج را به‌ خوبی انجام داده است.

وی از هواپیمایی و تدارکات و پشتیبانی نیز تشکر کرد و افزود: طی هماهنگی با طرف سعودی تمام برنامه‌ها به خوبی پیگیری می‌شود و امکانات برای حضور زائران در عربستان فراهم است.

رشیدیان با بیان اینکه امسال از ۱۹ ایستگاه پروازی زائران حج تمتع ۹۸ به سمت دو ایستگاه جده و مدینه حرکت می‌کنند، گفت: از نظر تعداد ایستگاه‌های پروازی نسبت به سال گذشته، ایستگاه پروازی اردبیل به دلیل مشکلات در باند فرودگاهی، حذف شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه پروازها از ۴ ایستگاه پروازی آغاز شده و پروازهای یکی از ترمینال‌ها به پایان رسیده است، تصریح‌کرد: همچنین امسال ترمینال سلام در فرودگاه امام‌خمینی (ره) نیز با زیرساخت‌های مناسب آغاز به کار کرده و مبدأ اعزام زائران خانه خدا از ۸ استان است به طوری که حدود ۳۰ هزار زائر از فرودگاه امام‌خمینی (ره) عازم عربستان می‌شوند.

انتهای پیام/