پریسا خاکبازان » تولیدی » فرهنگ و هنر
کد خبر : 1041656
چهارشنبه - 30 خرداد 1403 - 13:50

نمایش «خرآبی »در اصفهان روی صفحه رفت

نمایش خرآبی کاری از گروه پاتاکی به نویسندگی و کارگردانی حسن محمدی به روی صحنه رفته است.

نمایش «خرآبی »در اصفهان روی صفحه رفت

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نمایش خرآبی کاری از گروه پاتاکی به نویسندگی و کارگردانی حسن محمدی به روی صحنه رفته است. بازیگران این نمایش حسن محمدی، نوشین سلیمانی، غزل صفری، علی آقایی، محمد مسماریان، مسعود درویش و مانی محمدی می‌باشند. دستیار کارگردان و مدیر تولید وحید زارعی، آهنگساز امین محمد دموری، طراح صحنه و لباس حسن محمدی، منشی صحنه نسترن کیانی، مدیر صحنه امین شاهزیدی، مارکتینگ سروش سلمانی، روابط عمومی شاهرخ خاجویی و مهدی یزدانی، ساخت تیزر وحید زارعی، تدوین مهدی باقری، اتاق فرمان مهدی شیدایی مقدم از دیگر عوامل این نمایش هستند.

ایده اولیه این نمایش بر اساس نقاشیهای دیواری و کاشیهای اصفهان شکل گرفته و در فضایی مینیمال با نگاه بر تکنیکهای نمایش ایرانی و کمدی دلارته با لهجه شیرین اصفهانی به روی صحنه رفته است. نمایش خرآبی قصه سرخوشی هایی است که از سر اتفاق از مدار تکراری خود خارج می‌شود و در کوران حوادثی مضحک و ترسناک منجر به تجربه‌ای تازه در زندگی می‌گردد.

از نگاه نویسنده کارگردان جهان و اتفاقاتش یک کمدیست که گاهی تو را قلقلک می‌دهد، گاه از خنده روده برت می‌کند و گاه اشکت را در می‌آورد ولزوما در پایان کمدی زندگی درکنار چیزهایی که به دست آورده‌ای، چیزهایی را نیز از دست داده‌ای. در کمدی خرآبی تلاش شده بدور از بی پروایی و بی اخلاقیهای معمول به تماشاگر فرصت تخیل و لذت بردن از دیدن اثری متفاوت داده شود. در سبک و شیوه اجرای نمایش بازیگر عنصر اصلی و پیشبرنده اثر می‌باشد. در عین حال همه عوامل و عناصر اجرایی در خدمت متن بوده‌اند.

نمایش خرآبی، اجرایی روان یک دست می‌باشد. به طوری که عمده لحظات بداهه به نظر می‌رسند. در حالی از نگاه کارگردان بداهه پردازی با آن چیزی که به طور معمول از آن یاد می‌شود و بازیگر اجازه دارد مطابق با میل خود انجام دهد محلی از اعراب ندارد. تماشاگر اصفهان حق دارد شاهد شکلی تازه از کمدی با استانداردهایی بالا در حد فرهنگ غنی شهر باشد.

گفتنی است این نمایش از تاریخ ۲۶ خرداد ماه لغایت ۱۵ تیرماه،ساعت ۱۹ واقع در خیابان آمادگاه-روبروی هتل عباسی –سالن سوره در حال اجراست.