استانها » البرز
کد خبر : 398020
یکشنبه - 4 شهریور 1397 - 13:20
به‌زودی برگزار خواهد شد

نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات روستایی در استان البرز/اهمیت بهره‌گیری از خلاقیت بانوان در ایجاد شغل

نشستی تحت عنوان بررسی نقش بانوان در اشتغال‌زایی امروز در کرج برگزار شد و زوایای پیدا و پنهان فعالیت تولیدی بانوان موردبررسی قرار گرفت.

نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات روستایی در استان البرز/اهمیت بهره‌گیری از خلاقیت بانوان در ایجاد شغل

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس ، عصر امروز جلسه‌ای تحت عنوان بررسی راهکار توسعه تعامل بانوان کارآفرین و مسئولین در سالن کنفرانس سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد و مباحث مطروحه با محوریت اشتغال‌زایی فراگیر روستائیان بیان شد.

این نشست باهدف بررسی اشتغال‌زایى بانوان به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مسئولین استان البرز مطرح شد و راهکارهای رشد و شکوفایى حوزه تولید، سرمایه و نیروهاى خدماتى موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

نماینده دفتر جذب و سرمایه‌گذارى استان البرز، الگوى مدیریتى هزینه‌ها و اشتغال‌زایى بانوان را مورد تأکید قرارداد و گفت: تعداد زیادى از بانوان منطقه البرز نیازمند استفاده از طرح‌های اشتغال‌زایی هستند ولی متأسفانه طبق الگوى مدیریتى، اطلاعات و آگاهی کافى براى این افراد موجود نیست.

معصومه صالح‌فرافزود: لازم است الگوى آموزشی ایجاد شغل برای بانوان وجود داشته باشد و تمامى افراد خلاق و بااستعداد درزمینهٔ اشتغال به کار گرفته شوند تا به‌این‌ترتیب بتوانیم از تمامى هزینه‌ها استفاده بهینه و مفید داشته باشیم.

*نیمی از جمعیت البرز نشین زن هستند/تخصیص اعتبار ۱۵۷ میلیارد تومانی برای ایجاد شغل

وی بابیان اینکه نیمى از جمعیت استان البرز را بانوان تشکیل می‌دهند اظهار کرد: نباید اهمیت زنان و خلاقیت آن ها را درزمینهٔ اشتغال‌زایی و خودکفایى فراموش کنیم، از طرفی امروز با توجه به سیاست انبساطى دولت، تمامى سرمایه افراد صرف مشاغل گوناگون می‌شود و الگوى مدیریتى و آموزشی این حوزه بانظم و اتحاد همراه نیست.

نماینده دفتر جذب و سرمایه‌گذارى استان البرز ادامه داد: ١۵٧ میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی بانوان در نظر گرفته‌شده است و با توجه به سرشماری‌ها که می‌گوید،۵٠٠ نفر بیکار روستایی در استان البرز وجود دارد، و حالت بیکارى این افراد کاملاً فصلى است ، این مبلغ برای اشتغال آنان تعیین گردید.

صالح فر تصریح کرد: سیاست اقتصادى ما تک‌محصولی است و به دلیل وجود آلاینده‌ها و انرژی‌های تجدید ناپذیر، امروز، انرژى خورشیدى موردتوجه افراد عادى و کارآفرینان قرارگرفته است که امیدواریم این افراد با ارتباط صحیح، استعداد خود را درزمینهٔ اشتغال‌زایی شکوفا کنند.

در ادامه این جلسه، سرپرست اداره توسعه کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعى استان البرز نیز با اشاره به روند فعالیت سامانه اشتغال‌زایى استان البرز و اهمیت آن، گفت: این سامانه از اوایل بهمن‌ماه برای متقاضیان فعال قابل بارگزاری است و قابلیت ارائه توضیحاتى مربوط به اشتغال‌زایی فراگیر و بانوان روستایى را دارد.

پرهام رضایی نسب یادآور شد: با توجه به اشتغال فراگیر و در نظر گرفتن تسهیلات ١٨ درصدی براى رشد و شکوفایى این افراد، تمامى اقدامات و خدمات باید در ناحیه روستایى شکل بگیرد و هدف، توانمند کردن روستاها و تشویق به مهاجرت معکوس به سمت روستاها باشد.

وی با اشاره به کارآفرینی و تشویق همه مردم به کار تولید، تأکید کرد: شرکت‌هاى تعاونى نیز نقش بسیار مؤثری در حوزه کار و تبلیغات مى‌توانند داشته باشند، زیرا اتحاد تمامى دستگاه‌ها می‌تواند بر رشد و شکوفایى جامعه تأثیر بگذارد.

*سقف وام ۱۰۰میلیون تومانی برای هر کارآفرینی

همچنین معاون نظارت بر امور زیربنایى و سرمایه‌گذارى اداره کل امور روستایى استان البرز در این جلسه به اهمیت اشتغال‌زایی و لزوم کاهش جمعیت بیکاران در استان مهاجرپذیر البرز اشاره کرد و گفت: دولت ۱۲ هزار میلیارد تومان جهت اشتغال‌زایی روستاییان در نظر گرفته است و کارآفرینی، نقش مؤثری بر تأمین معیشت و کاهش معضلات اجتماعی دارد.

محمدتقى شریفى میزان اخذ وام برای کارآفرینان را ٧۵ الی١٠٠ میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: هرکدام از کارآفرینان با توجه به نیاز و میزان هزینه، قادر به دریافت این وام‌ها هستند.

به گفته وی، وجود کارآفرینان و پیاده‌سازی طرح‌های خوداشتغالی آنان به افزایش کیفیت تولید کالاهاى داخلی کمک بزرگی خواهد کرد و این میزان اتحاد و همکارى باید به مرحله عمل برسد.

در پایان این جلسه، معاون نظارت بر امور زیربنایى و سرمایه‌گذارى اداره کل امور روستایى استان البرز، از برپایی نمایشگاهى باهدف معرفی و عرضه مستقیم کالاهاى کارآفرینان روستایی در البرز خبر داد.

انتهای پیام/