رییس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان:

نمایشنامه نویسی پایه گذار شکل گیری نبوغ فرهنگی و دانش بشری است

آیین اختتامیه نخستین جشنواره نمایش نامه‌نویسی کودک و نوجوان اصفهان در تالار هنر با حضور برگزیدگان استان‌های مختلف کشور، رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، رییس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان و معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، عوامل برگزار کننده این جشنواره و اصحاب رسانه برگزار شد.

نمایشنامه نویسی پایه گذار شکل گیری نبوغ فرهنگی و دانش بشری است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، آیین اختتامیه نخستین جشنواره نمایش نامه‌نویسی کودک و نوجوان اصفهان در تالار هنر با حضور برگزیدگان استان‌های مختلف کشور، رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، رییس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان و معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، عوامل برگزار کننده این جشنواره و اصحاب رسانه برگزار شد.

رییس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان در این اختتامیه اظهار کرد:  نسل کودک و نوجوان نسلی است که برای جامعه ما سرمایه های ارزشمند معنوی محسوب می‌شود. نسلی که در هر دوره و مقطعی لازم است که جامعه خودش را با این نسل ارزیابی کنند.

کوروش محمدی ادامه داد: جوامع پیشرفته ارزیابی معیار توسعه یافتگیشان را از دانشگاه‌ها آغاز نمی‌کنند بلکه نسل نوجوان و میزان پویایی و شکوفایی نبوغ این نسل این توسعه یافتگی را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: این  اتفاق از اصفهان شروع شد و با حمایت شرکت کنندگانی از سایر نقاط کشور ادامه خواهد یافت.

رییس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان هنر را زبان گویاتری نسبت به سایر زبان ها عنوان و بیان کرد: در دنیا هنر امروز از زبان جنگ و بدافزارها قوی تر روی جوامع اثرمی‌گذارد، حرف ها را  منتقل می‌کند و مبنای مهمی در اصل زندگی است.

محمدی معتقد است نمایشنامه نویسی پایه گذار شکل گیری نبوغ فرهنگی و دانش بشری برای زندگی است همچنین تئاتر ابزار قدرتمندی در خدمت بشر  برای آموزش و پرورش جوامع است نه به معنای آموزش و پرورش امروز کشور که نتوانسته موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه در دنیا تئاتر در سنین پایه با قوت دنبال می‌شود، ادامه داد: این حرکت در کشور ما باید سرعتی تر پیش رود و چنین نهضتی شکل گیرد.

رییس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان از خاطرات نسل انقلاب گفت و افزود: ما بزرگ شدگان نسلی هستیم که تحت کمترین مباحث و آموزه های فرهنگی و هنری بودیم اما همین نسل با دست نوشته هایی توانست انقلاب بزرگی را ایجاد کند و در اوج محدودیت ها حرکت بزرگی را انجام دهد.

محمدی تصریح کرد: اعتقاد، ایمان و باور به معجزه هنر داریم و این باور را در تقویت دانش هنری کودکان و نوجوانان رقم خواهیم زد.