نقش کلیدی کیا در فوتبال جهان

روز جمعه نهاد بین المللی قانون گذاری در فوتبال (IFAB) اعلام کرد مهدی مهدوی‌کیا، قرار است به عنوان نماینده AFC با در پنل مشورتی این سازمان همکاری کند. پستی که شاید حق رای نداشته باشد اما جایگاهی ارزشمند در دنیای فوتبال محسوب می‌شود و چهره‌های بزرگی در آن هستند.

نقش کلیدی کیا در فوتبال جهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، روز جمعه نهاد بین المللی قانون گذاری در فوتبال (IFAB) اعلام کرد مهدی مهدوی‌کیا، قرار است به عنوان نماینده AFC با در پنل مشورتی این سازمان همکاری کند. پستی که شاید حق رای نداشته باشد اما جایگاهی ارزشمند در دنیای فوتبال محسوب می‌شود و چهره‌های بزرگی در آن هستند.

IFAB تنها نهادی است که صلاحیت قانون گذاری در فوتبال را دارد. از شروع کار این نهاد، بیشتر از ۱۳۰ سال می‌گذرد و توسط بریتانیایی‌ها تاسیس شده است. در حال حاضر ۴ نماینده از فیفا و ۴ نماینده از اتحادیه‌های انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند صاحب حق رای در این نهاد هستند. در پنل مشورتی IFAB، هر کنفدراسیون صاحب نماینده‌هایی است که از طریق آن‌ها می‌تواند در قانون‌گذاری شرکت داشته باشد. هر چند آرای نهایی، از طرف نماینده‌های فیفا و اتحادیه‌های بریتانیایی داده می‌شود.

مهدی مهدوی‌کیا، نماینده AFC در پنل مشورتی نهاد خواهد بود. پستی که در اروپا، به لوییز فیگو و در آفریقا پاتریک امبوما سپرده شده است. در آسیا هم هیده توشی ناکاتا، دیگر نماینده در IFAB است. مشورت‌های آن‌ها، نقش مهمی در تصمیم گیری نهایی نماینده‌های فیفا و بررسی قوانین جدید روی قاره آسیا خواهد داشت. حضور کیا در تنها نهاد قانون گذاری فوتبال و در کنار اسطوره‌های فوتبال در قاره‌های مختلف یک اتفاق ویژه، برای او و فوتبال ایران محسوب می‌شود.