استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 600306
شنبه - 15 دی 1397 - 19:14
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم :

نقش برجسته مشاوره و خدمات روانشناختی در کاهش آسیب های اجتماعی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم نقش مشاوره و خدمات روانشناختی در کاهش آسیب های اجتماعی را برجسته و بی بدیل عنوان کرد.

نقش برجسته مشاوره و خدمات روانشناختی در کاهش آسیب های اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ”مهرداد حاجی زاده” اظهار داشت: بهره گیری از مشاوره‌های تخصصی در مواجهه با آسیب‌ها و مشکلات نیازی ضروری است،اگر اهمیت مشاوره در خانواده ها به خوبی تبیین شود از بسیاری از آسیب ها به خصوص طلاق جلوگیری به عمل می آید، از این رو نیروی انتظامی با بهره گیری از تیم تخصصی روان شناسان و مددکاران اجتماعی در راستای عدالت ترمییمی قدم بر می دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۲ مرکز مشاوره آرامش در فرماندهی انتظامی استان از راه اندازی و فعالیت ۱۵ دایره مشاوره و مددکاری در کلانتری های شهر قم خبر داد و گفت: بیشترین دلیل مراجعه به مراکز مشاوره اختلافات خانوادگی و نزاع و در گیری فردی است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: ارائه مشاوره به زوجین ، بررسی پرونده های متقاضیان طلاق ، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره های زوج درمانی و خانواده، مشاوره‌های تحصیلی – تربیتی، درمان اختلالات اضطراب، افسردگی، اختلالات روان شناختی، شخصیت و خلق، کودک و نوجوان، اعتیاد و فرزند پروری،مشاوره حقوقی ،خدمات روان سنجی و مددکاری اجتماعی از جمله اهم خدمات ارائه شده در این ادارات و دوایر است.

وی با اشاره به حمایت روان شناختی و مددکاری از خانواده های نیازمند افزود: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده تمام مراجعان اعم از خود معرف و ارجاعی به صورت رایگان از خدمات حضوری و تلفنی این مراکز بهره مند می شوند.

سرهنگ حاجی زاده افزود: مشاوره و خدمات روانشناختی اهمیت زیادی در کاهش آسیب ها و مشکلات در سطح خانواده و جامعه دارد،در گذشته بزرگان فامیل و ریش سفیدان نقش مشاوره در جهت سازش را در خانواده ها بر عهده داشتند، اما تغییر در سبک زندگی موجب شد مشاوره های خانوادگی و حقوقی در کنار معتمدان از جایگاه ویژه ای برخوردار شوند، که مصالحه ۸۳درصدی پرونده ها خود موید این اعتماد است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: بهره گیری از مشاوره‌های تخصصی در مواجهه با آسیب‌ها و مشکلات نیازی ضروری است،اگر اهمیت مشاوره در خانواده ها به خوبی تبیین شود از بسیاری از آسیب ها به خصوص طلاق جلوگیری به عمل می آید از این رو نیروی انتظامی با بهره گیری از تیم تخصصی روان شناسان و مددکاران اجتماعی در راستای عدالت ترمییمی قدم برمی دارد.