فرزانه افسرطه
کد خبر : 399720
دوشنبه - 5 شهریور 1397 - 11:04

نقش امدادرسانی طلاب در کنار فعالیت دینی

در نشست خبری نماینده ولی فقیه در جمعیت به میزبانی هلال‌احمر استان اصفهان به مناسبت گردهمایی کانون‌های طلاب سراسر کشور در اصفهان، نقش طلاب در کنار فعالیت‌های دینی در امدادرسانی به مردم در هنگام حوادث مطرح شد.

نقش امدادرسانی طلاب در کنار فعالیت دینی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در نشست خبری نماینده ولی فقیه در جمعیت به میزبانی هلال‌احمر استان اصفهان به مناسبت گردهمایی کانون‌های طلاب سراسر کشور در اصفهان، نقش طلاب در کنار فعالیت‌های دینی در امدادرسانی به مردم در هنگام حوادث مطرح شد.
حجت‌الاسلام حاج شیخ عبدالحسین معزی با گرامیداشت دو عید قربان و غدیر از برگزاری دومین همایش کانون‌های طلاب خبر داد که ۳ روز ویژه خواهران طلبه و ۳ روز ویژه برادران طلبه است.
وی با اشاره به فعالیت ۵۰۰ پایگاه برای حضور طلاب در سراسر کشور، گفت: در این پایگاه‌ها به طلاب آموزش داده می‌شود که چگونه در حوادث به کمک مردم بشتابند؛ همچنین، سامانه حمایت روانی و اجتماعی پس از بلایا در قالب تیم سحر در این راستا فعالیت می‌کند. حجت‌الاسلام معزی با عنایت به نقش همه گروه‌های اجتماعی در امدادرسانی و حمایت از مردم آسیب‌دیده، به نقش طلاب در این عرصه پرداخت و از حضور آنان در حوادث مختلف از جمله جنگ، سیل و زلزله‌های اخیر، مشکلات خشکسالی، ایجاد تعامل بین نیازمندان و خیران و تسکین آلام مختلف بشری سخن راند.
وی از ورود هلال‌احمر به مدارس حوزه علمیه برای تشکیل کانون‌های طلاب خبر داد که منجر به تشکیل ۲۰۷ کانون شده است. حجت‌الاسلام معزی افزود: ۱۵۶ کانون متعلق به برادران طلبه و ۱۰۱ کانون متعلق به خواهران طلبه است.