اخبار نهادها و سازمان‎ها » تولیدی » زهرا نصیری » شهرداری اصفهان
کد خبر : 1038082
جمعه - 18 اسفند 1402 - 15:32
مدیریت شهری شاهین شهر پویا برای استقبال از بهار

“نقش‌بهار” بر رخسار شاهین شهر

شهردار شاهین‌شهر از اجرای بیش از ۸۰ برنامه عملیاتی در قالب “برنامه گسترده استقبال از نوروز مدیریت شهری شاهین شهر” خبرداد.

“نقش‌بهار” بر رخسار شاهین شهر

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهردار شاهین‌شهر از اجرای بیش از ۸۰ برنامه عملیاتی در قالب “برنامه گسترده استقبال از نوروز مدیریت شهری شاهین شهر” خبرداد.

دکتر سعید ابریشمی راد شهردار شاهین شهر ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و ولادت منجی عالم بشریت با بیان اینکه بهار امسال تلاقی شکوفایی طبیعت و بهار قرآن است، اظهار کرد: شهرداری شاهین‌شهر از ۵ اسفند تا یکم فروردین با اجرای بیش از ۸۰ برنامه مختلف به استقبال نوروز ۱۴۰۳ با شعار “بهاربندگی؛ بهارزندگی” می‌رود.

وی با اشاره به این که مجموعه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی استقبال از بهار با نام “نقش‌بهار” در سراسر شهر اجرا می‌شوند، افزود: در اجرای طرح “نقش بهار” اقداماتی نظیر؛ بهره برداری و کلنگ زنی پروژه های ویژه عمرانی شهر، بهسازی و نکوسازی کالبد شهری و کاشت گل‌های فصلی و درختان زینتی، نظافت عمومی سطح شهر، رنگ‌آمیزی جداول و خط‌کشی خیابان‌های مورد نیاز درون شهری انجام ‌می‌شود.

سکاندار شهرداری شاهین‌شهر ادامه داد: ساماندهی مبلمان شهری، نورپردازی، نصب و اجرای روشنایی معابر شهر، نصب بنرهای مناسبتی ملی و مذهبی، نصب المان های نوروز و رمضان، در نقاط مختلف شهر از دیگر فعالیت‌های طرح “نقش‌بهار” در شاهین‌شهر است.

ابریشمی راد با بیان اینکه معاونت اجرایی و خدمات شهری ۱۵ پروژه، معاونت فنی و عمرانی ۱۳ پروژه، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ۱۵ برنامه، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری ۲۰ طرح، سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری ۱۲ پروژه و مرکز ارتباطات و امور بین الملل نیز با ۱۰ طرح “نقش‌بهار” را در استقبال از نوروز ۱۴۰۳ اجرا می‌کنند، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار عیدانه شهرداری شاهین‌شهر به مجموعه مسکن جوانان و محله گلدیس، بهسازی و نکوسازی این مجموعه در مدت بیست ۲۰ روز تا آغاز سال ۱۴۰۳ است.

شهردار شاهین‌شهر با تاکید بر فعالیت شبانه‌روزی تیم شهرداری برای تکمیل بهسازی مجموعه مسکن جوانان پیش از آغاز سال نو ادامه‌ داد: در پی مطالبه سالیانه شهروندان این محله تا فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ بیست طرح مختلف نظیر؛ روکش آسفالت معابر، کاشت گسترده فضای سبز، ایجاد بوستان محلی، نصب وسایل بازی کودکان، نصب روشنایی، رنگ آمیزی جداول و جداره ها و … در این محله اجرا می‌شود.

استقبال بیش از ۶ هزار ورزشکار در سومین جشنواره فرهنگی ورزشی جوان

شهردار شاهین‌شهر از مشارکت بیش از ۶ هزار ورزشکار در سومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی جوان خبر داد.
دکتر سعید ابریشمی راد شهردار شاهین شهر با اشاره به نو ظهور بودن شاهین‌شهر و تنوع قومیتی در آن، اظهارکرد: سومین جشنواره فرهنگی ورزشی جوان در سه مرحله از ۱۰ بهمن تا ۱۵ اسفند با هدف هویت بخشی، گسترش روحیه تعاملی و مشارکتی در شهروندان محلات شش‌گانه و کشف استعدادهای برتر ورزشی شاهین شهری در حال برگزاری است.
وی با بیان این که این دوره از مسابقات جشنواره فرهنگی ورزشی جوان در دو بخش بانوان و آقایان با استقبال بیش از ۶ هزار ورزشکار در حال اجراست، افزود: سومین جشنواره فرهنگی ورزشی جوان در ۴۷ سرفصل ورزشی به همت شهرداری شاهین شهر و همکاری اداره ورزش و جوانان، مساجد، بسیج ورزشکاران، ناحیه مقاومت شهرستان و هیات‌های ورزشی برگزار شده است.
ابریشمی راد شعار سومین جشنواره فرهنگی ورزشی جوان را “جوانان شاهین شهر رو به قله” برشمرد و خاطرنشان‌ کرد: مسابقات این جشنواره در پنج بخش مسابقات تخصصی نظیر؛ کونگ فو، ووشو، تکواندو، بومی محلی مانند؛ دارت، طناب‌کشی، دال پلان، همگانی نظیر؛ طناب‌زنی، دوچرخه‌سواری، دوهمگانی و دوره‌ای مانند؛ فوتبال، هندبال، بسکتبال و … در بازه سنی ۱۱ تا ۱۸ سال با پیوست فرهنگی تشویق جوانان به مشارکت در انتخابات پیش‌رو در حال برگزاریست.
وی ادامه داد: در پایان مسابقات، نفرات برتر محلات اعلام و به ناحیه برتر حکم و کاپ قهرمانی اهدا می‌شود‌.

پایتختی شاهین‌شهر برای هوش مصنوعی، چشم‌انداز مدیریت شهری

شهردار شاهین شهر گفت: امیدوارم در آینده نزدیک شاهین شهر به پایتخت هوش مصنوعی کشور تبدیل شود.
دکتر سعید ابریشمی‌راد در دومین همایش هوش مصنوعی که به همت شهرداری شاهین شهر و همکاری مراکز علمی و دانشگاه‌های شاهین‌شهر خصوصاً دانشگاه مالک اشتر و بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان در سالن شیخ بهایی برگزار شد، با بیان اینکه سخنان حضرت علی (ع) در نهج البلاغه کلیدواژه های مدیریتی برای ابد است، اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) در یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه حقیقت حق را تعریف کرده و اکنون پس از گذر بیش از یک‌هزارو چهارصد سال در عصری که متاورس و هوش مصنوعی به علم شبیه سازی موجودات دست یافته‌است، می‌توان ژرفای عمیق آن را درک کرد.
وی با اشاره به این‌که در جهان امروز مرز بین واقعیت و مجاز بسیار ظریف بوده و امکان تشخیص و تمییز آن‌ها از یک‌دیگر سخت و دشوار است، افزود: با تاکید بر تعالیم مکتب اسلام باید علاوه بر دانش و فراگیری با پذیرش تغییرات و افزایش علم و آگاهی، آن‌ را به صورت هوشمند مدیریت کرد.
ابریشمی‌راد با تاکید بر ایجاد شادی و نشاط در بین جوانان و نوجوانان، خاطرنشان‌کرد: نسل نوجوان و جوان آینده‌سازان ایران فردا هستند که باید با توجه به تحولات روز جهان و تغییرات علمی، اجتماعی و اقتصادی دنیا با شایستگی‌های خود میراث‌دار فخر ایرانیان باشند.
شهردار شاهین‌شهر با اشاره به جمعیت با سواد شاهین شهر و وجه تسمیه دانش و خلاقیت برای این شهر ابراز امیدواری کرد: به این منظور با هدایت صحیح ذهن‌های نخبه و جوان شاهین شهری می‌توان این شهر را در آینده‌‌ نزدیک، پایتخت هوش مصنوعی کشور عنوان نمود.
گفتنی‌است؛ این همایش دو روزه، با استقبال پرشور دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقه‌‌مندان به علم هوش مصنوعی شاهین‌شهر برگزار شد.

زهرا نصیری