فرهنگ و هنر » موسیقی و هنرهای تجسمی » هنر
کد خبر : 956396
جمعه - 9 خرداد 1399 - 17:30

نقاشی دیواری، هنری ماندگار

هزاران سال پیش، انسان نخستین ، تصویر حیواناتی را که برای احتیاجات خود شکار می کرده و تصاویر آنها را بر دیواره محل سکونتشان ، یعنی در انتهای صخره غار نقاشی می کردند. آنان با اجرای اعمالی چون مراسم حمله به آن تصاویر، انگیزه خود را جهت شکار فردایشان بالا می بردند.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، امروزه نقاشی دیواری از نظر ایجاد تآثیرات قوی بصری و آفرینش زیبایی و هماهنگی فرم و ریتم ، نقش ارزشمندی در آثار معماری و زیبا سازی شهری دارد. این رشته هنری اگر به درستی شناخته شود و به درستی به اجرا درآید، با توجه به فضاهای زیبا و با شکوهی که بوجود می آورد می تواند با هنر معماری تلفیق شود ، همچنین این توان و اهمیت را در خود دارد که با مایه های فرهنگ و هنر و قوم و ملتی درآمیخته و به آن ارزش و اعتبار والایی دهد.

bijade.com-naghashiye divari-11

bijade.com-naghashiye divari-21

bijade.com-naghashiye divari-2

bijade.com-naghashiye divari-5

bijade.com-naghashiye divari-7

bijade.com-naghashiye divari-6bijade.com-naghashiye divari-9bijade.com-naghashiye divari-10bijade.com-naghashiye divari-12bijade.com-naghashiye divari-13bijade.com-naghashiye divari-14bijade.com-naghashiye divari-15bijade.com-naghashiye divari-16bijade.com-naghashiye divari-17bijade.com-naghashiye divari-18bijade.com-naghashiye divari-24bijade.com-naghashiye divari-23bijade.com-naghashiye divari-22bijade.com-naghashiye divari-19

این بود مجموعه ای از برترین اثر هنرمندان این رشته ی هنری ارزشمند