اقتصادی » پیشخوان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1024061
یکشنبه - 27 آذر 1401 - 16:00
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان درگفتگو با ربیع عنوان کرد:

نظارت براقلام یلدا تشدید شد؛ فروش خشکبار در میوه فروشی‌ها ممنوع

امسال نیز همانند سال های گذشته، با توجه به افزایش تقاضا جهت خرید اقلام و کالاهای مرتبط با شب یلدا، بازرسی از واحدهای صنفی از تاریخ ۲۴ آذرماه دستور کار بازرسان اصناف استان قرار گرفت.

نظارت براقلام یلدا تشدید شد؛ فروش خشکبار در میوه فروشی‌ها ممنوع

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در آستانه فرارسیدن طولانی ترین شب سال، مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان از طرح تشدید بازرسی و نظارت بر اصناف مرتبط با شب یلدا در استان اصفهان خبر داد و گفت: طرح تشدید نظارت بر بازار اقلام پر مصرف شب یلدا با حضور بازرسان مدیریت بازرسی و نظارت اتاق اصناف در استان اصفهان آغاز شد.

در همین خصوص مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در گفتگو با ربیع گفت: طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار مصرف کالا و خدمات با ۹۰ نفر بازرس و ۲۴۵ نفر بازرس افتخاری از ۲۴ آذرماه از صبح تا شب و به صورت همزمان در سراسر استان اجرایی خواهد شد.

جواد محمدی فشارکی، ادامه داد: نظارت بازرسان اصناف استان در این طرح شامل کالاهای مصرفی مخصوص شب یلدا از قبیل انواع میوه، آجیل و خشکبار، شیرینی، گل فروشان، کیف، کفش و پوشاک میباشد که در صورت ارتکاب تخلف توسط واحدهای صنفی از جمله گرانفروشی، کم فروشی ، تقلب ، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم ارائه فاکتور، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عرضه کالاهای غیر بهداشتی، با متصدی مربوطه به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد: قیمت مصوب آجیل برای فروش در واحد‌های صنفی آجیل و خشکبار استان برای نوع درجه ۱ از ۳۲۰ هزار تا ۴۵۰ هزار تومان و نوع درجه ۲ را از ۲۲۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان است.

 وی افزود: اصناف مکلف به درج قیمت و صدور فاکتور به مشتریان و نیز ارائه فاکتور خرید به بازرسان برای کنترل قیمت‌ها هستند و در غیر این صورت به عنوان واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

وی تداخل صنفی را یکی دیگر از تخلف صاحبان اصناف بیان کرد و گفت: فروش خشکبار و آجیل مثل گردو و بادام در میوه فروشی‌ها ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه گرانفروشی و فروش اجباری کالا، نزدن برچسب قیمت و کم فروشی از مهمترین تخلف صاحبان واحد‌های صنفی است گفت: مردم می توانند تخلفات را از طریق تلفن‌های ۳۲۳۵۲۰۱۲ – ۳۲۳۵۲۰۱۳ مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان یا ۱۲۴ صمت یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

زهرا نصیری