اخبار نهادها و سازمان‎ها » اقتصادی » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1024292
یکشنبه - 4 دی 1401 - 17:14
درگفتگو با ربیع عنوان شد:

نصب سیستم مونیتورینگ خطای شبکه بر روی پایه های برق اصفهان /کابل های روغنی ۴۰ ساله به کراسلینگ ارتقا یافت

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق اصفهان درگفتگوبا ربیع درباره اقدامات انجام شده درمرکز دیسپاچینگ گفت: در حوزه عملیات چه در بخش ۲۰ کیلووات و چه فشار ضعیف از خط گرم استفاده می شود و در اصلاح ساختار فقط تبدیل سیم به کابل خودنگهدارمطرح نیست بلکه هر کجا که پایه ها فرسوده بوده یا باید رفع حریم و یا شاخه بری انجام شود این کار صورت گرفته است .

نصب سیستم مونیتورینگ خطای شبکه بر روی پایه های برق اصفهان /کابل های روغنی ۴۰ ساله به کراسلینگ ارتقا یافت

 زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حمید رضا آقایی افزود: هر ساله تفاهم نامه ای با سازمان  پارک ها و فضای سبزشهرداری مبنی بر اجرای شاخه بری منعقد می شود که از آذر ماه تا اوایل اسفند ماه این فرایند صورت می گیرد و هم در حوزه ی ۲۰ کیلوولت و هم فشار ضعیف عملیاتی می شود .

آقایی افزود:به کار گیری ۸ دستگاه دیزل ژنراتور برای عدم قطع برق مشترکین ،نصب تابلوهای سنکرون برای پایداری برق و خرید پست سیار از مهم ترین اقدامات انجام شده است، چرا که با وجود پست های سلولی زیاد درشهر اصفهان پروژه ها  قطع برق حذف و اطمینان برق رسانی برای مشترکین حاصل شد .

معاون بهره برداری شرکت از سرعت رفع حوادث و اتفاقات سخن گفت و افزود: خودروهااز طریق سیستم AVL  در کوتاهترین زمان ممکن به صورت مکانیزه در جهت رفع عیوب برق رسانی اقدام می کنند.

وی ابراز داشت: یکی از حوزه های بهینه سازی، تبدیل کابل های روغنی به کراسلینگ بود که بیش از ۴۰ سال در ساختار برق مورد استفاده قرار گرفته بود.

وی از سیستم نشان دهنده خطا بر روی شبکه های فشار متوسط خبر داد و گفت: این سیستم بر روی پایه های برق نصب می شود و برای تجزیه و تحلیل قطعی ها و عیوب مختلف قابلیت قرار گرفتن بر روی اتوماسیون را دارد .

آقایی در بخش دیگر از صحبت های خود گفت: مشکلاتی که در حوزه های مفصل و سر کابل ایجاد می شود به دلایل مختلفی است به طوری که ۵ درصد مربوط به عدم کیفیت  کالاو ۹۵ درصد مربوط به اجرا بوده است که با انبر ثبت مشخصات نصاب و تاریخ نصب سرکابل یا مفصل برای مشکلات احتمالی اقدامات لازم صورت می گیرد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق اصفهان گفت: در سال ۹۳ نزدیک به ۸۰۰ هزار تماس به ۳ دسته خاموشی و عیوب تقسیم بندی شد که پس از  اقدامات تحلیلی و بررسی های دقیق این میزان را به ۴۰۰ هزار تماس رسانده ایم .

وی افزود: توجه به حوزه منابع انسانی بهره برداری یکی دیگر از شاخصه های بود که این معاونت به آن توجه  ویژه ای دارد به طوری که ما برای نیروهای ۱۲۱ امکان فعالیت به صورت دور کاری را فراهم کردیم که خود موجب افزایش بهره وری و راندمان کاری و استواری ساختار خانواده همکاران این واحد شده است .

زهرا نصیری