سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 627563
چهارشنبه - 10 بهمن 1397 - 11:59
بسته خبری تئاتر/10بهمن97

نشست مدیریت فرهنگی درمرکز تئاتر مولوی/ «ملاقات» پارسا پیروزفر در تئاترشهر

نشست مدیریت فرهنگی با حضور مسئولان و کارشناسان تئاتر هفته آتی در مرکز تئاتر مولوی برگزار می‌شود.

نشست مدیریت فرهنگی درمرکز تئاتر مولوی/ «ملاقات» پارسا پیروزفر در تئاترشهر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، مرکز تئاتر مولوی در همکاری با اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی هنر نشستی را با محوریت مدیریت فرهنگی و با حضور چهره‌هایی همچون دکتر علی منتظری، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، شهرام زرگر و دکتر مهرداد رایانی مخصوص تحت عنوان «پاراگراف۱» در روز شنبه ۱۳ بهمن، در ساعت ۱۷ برگزار خواهد کرد.

در این نشست از کتاب «مدیریت تئاتر» نوشته دیوید ام کنته و استفن لنگلی و با ترجمه دکتر مجید سرسنگی دانشیار گروه هنرهای نمایشی دانشگاه تهران، رونمایی می‌شود. کتاب مدیریت تئاتر که به طور جامع به شیوه‌های مختلف تولید و مدیریت تئاتر می پردازد به تازگی توسط نشر شهر منتشر شده است.

این نشست شنبه ۱۳ بهمن ماه در ساعت ۱۷ در مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

*پارسا پیروزفر با «ملاقات» به تئاتر شهر می‌رود

پارسا پیروزفر در تازه ترین تجربه کارگردانی خود نمایشنامه «ملاقات بانوی سالخورده» اثر فریدریش دورنمات را که ترجمه آن با نام «ملاقات» توسط خود پیروزفر انجام شده، در مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌برد.

این نمایش پر بازیگر، پس از نمایش‌های «هنر»، «گلن گری گلن راس»، «سنگها در جیب‌هایش»، «بر پهنه دریا»، «ماتریوشکا» و «یک روز تابستانی» هفتمین اثر پیروزفر در مقام کارگردان است. پیروزفر در حالی نمایش «ملاقات» را روی صحنه خواهد برد که در تابستان سال جاری نیز نمایش «یک روز تابستانی» اثر اسلاومیر مروژک را با بازی رضا بهبودی، سوگل قلاتیان و خود او در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه داشت که با استقبالی گسترده از سوی مخاطبان همراه بود.

نمایش «ملاقات» از اسفند ماه سال جاری در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر با بازی پارسا پیروزفر روی صحنه خواهد رفت . نورالدین حیدری ماهر در مقام مجری طرح این نمایش را همراهی می‌کند.

*دانتون به مولوی آمد

دانتون تاملی اجرایی است بروی مفهومِ تغییر و دگرگونی، به میانجی یکی از رهبران اصلی انقلاب کبیر فرانسه.دانتون پروژه‌ای است طولانی که در مکان‌های مختلف شهری به اجرا در‌خواهد آمد. سیکل اجرای صحنه‌های شش‌گانۀ «دانتون» در پاییز ۱۳۹۷ و با صحنۀ زندان در تئاتر مستقل تهران و تالار مولوی شروع ‌شده و در بهار ۹۸ با صحنۀ ماریون در عمارت روبه‌رو ادامه خواهد یافت.

این نمایش دوم تا هجدهم بهمن ماه در پلاتو تمرین تالار مولوی ساعت ۲۱ اجرا می‌شود.

*سلول به خانه نمایش مهرگان آمد

نمایش سلول به کارگردانی محسن رزآبادی پور و تهیه کنندگی امیر رمضانی به نویسندگی پوریا گلستانی و محسن زرآبادی پور اجرایش را در خانه نمایش مهرگان هر شب ساعت ۱۹:۱۵ آغاز شده است.

«سلول» نمایشی است درباره یک مجموعه زندانی که مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی زندگی باعث تاریکی زندگیشان شده و در معرض اعدام قرار گرفته‌اند، در این نمایش شکل گیری کاراکترها و شخصیت‌ها طوری پردازش شده که در همه لحظات و موقعیت‌های کمدی نمایش تماشاگر درگیر این است که به این اتفاق‌ها بخندد و یا وحشت از باب نقطه تاریک این شخصیت‌ها کند.
بازیگران نمایش سیروس همتی،کرامت رودساز، محمد زوار بی ریا، محسن زرآبادی پور، حسین شفیعی، آرمان مدرسی، حمید عرب، مهدی درگاهی و لیلا بروفه هستند.

انتهای پیام/