سرمقاله/

 نشانه های ملموس از آخرالزمان

 وقتى که امت من نماز را ضایع کنند. از شهوات پیروى کنند. خیانت در میان مردم زیاد شود. امانت و امانتدارى کم شود. مشروبات الکلى بنوشند. فضا تاریک شود (ممکن است به خاطر آلودگى فضا به معصیت یا دود ناشى از بنزین و غیره باشد).

 نشانه های ملموس از آخرالزمان

پایگاه خبری ربیع/

امام صادق علیه السّلام از وجود مبارک رسول اکرم صلى الله علیه و آله درباره مقام منتظران ظهور و علاقه مندان به ساحت قدس حضرت بقیه الله روحى له الفداء و آباء گرامى اش ‍ چنین نقل فرموده اند:

طوبى لمن ادرک قائم اهلبیتى و هو مقتد به قبل قیامه یتولى ولیه و یتبراء من عدوه و یتولى الائمه من قبله اولئک رفقائى و ذووا ودى و مودتى و اکرم امتى على و اکرم خلق الله على .

خوشا به حال کسانى که قائم از اهل بیت مرا درک کنند و اقتداى به آن حضرت مى کنند (فرمانبردارى ) پیش از قیامش ، دوستان او را دوست مى دارند و با دشمنانش دشمن اند و از آنها تبرا مى جویند و ائمه معصومین قبل از آن حضرت را دوست مى دارند. اینان رفقاى من و دوستان من و بهترین افراد امت من در نزد من بلکه بهترین مخلوقات خداوند براى من هستند (گوارا باد بر صاحبان این نعمت (ولایت ) ).

حذیفه مى گوید: دیدم رسول معظم اسلام صلى الله علیه و آله پرده کعبه را گرفته و گریه مى کند. عرض کردم یا رسول الله ! چه چیز شما را به گریه آورده است ؟

فرمود اى حذیفه ! دنیا از بین رفته یا مثل اینکه تو در این دنیا نبودى . عرض کردم پدر و مادرم به قربانت باد! آیا علائمى هست که دال بر وقوع چنین وضعى در دنیا باشد؟ فرمودند: آرى – اى حذیفه ! – مطالبى که مى گویم به قلبت بسپار و با چشمت ببین و با انگشتانت شماره کن :

یا حذیفه قد ذهبت الدنیا او کانک بالدنیا لم تکن قلت فداک ابى و امى یا رسول الله فهل من علامه یستدل بها على ذلک قال نعم یا حذیفه احفظ بقلبک و انظر بعینک و اعقد بیدک اذا ضیعت امتى الصلواه و اتبعت الشهوات و کثر الخیانات و قلت الامانات و شربوا القهوات و اظلم الهوى و غار الماء و اغبرت الافق و …

 وقتى که امت من نماز را ضایع کنند. از شهوات پیروى کنند. خیانت در میان مردم زیاد شود. امانت و امانتدارى کم شود. مشروبات الکلى بنوشند. فضا تاریک شود (ممکن است به خاطر آلودگى فضا به معصیت یا دود ناشى از بنزین و غیره باشد). به واسطه خشکسالى ، آب قناتها و چاهها کم مى شود – کما اینکه الان شده است . آسمان و این فضاى لایتناهى غبارآلود شود (ممکن است کنایه از ظلمهاى جهانى باشد مانند جنگهاى جهانى از قبیل دو جنگ اول و دوم و جنگهاى پراکنده ). امنیت از راههاى زمینى و هوایى برداشته شود (نظیر هواپیما ربایى ، آدم دزدى ). و مردم همدیگر را سب و لعن کنند. خانواده ها در دامن فساد سقوط کنند (مانند بى حجابى ، رقاصى ، قمار و غیره ). مردم در زندگى گرفتار تجملات و مدپرستى شوند و سرانجام قناعت و میانه روى متروک گردد(روی آوری به اشرافیگری). افراد جامعه نسبت به یکدیگر بدبین شوند و سوءظن و عدم اعتماد بر جامعه سایه افکند.درختکارى زیاد شود و محصولها اندک. قیمتها بالا رود (نرخ اجناس مورد لزوم به طور سرسام آورى بالا برود تا جایى که زندگى را تبدیل به جهنم سوزان کند). جنایتکاران و دنیاپرستان و جاه طلبان شناخته شوند، آشکارا ربا بخورند و کوچکترین ترسى از خداوند نداشته باشند.همانند شرایط امروز دادوستد های پولی وبانک ها؟ افراد سفیه و نادان زمام امور را به دست گیرند. خیانت به انواع و اقسام مختلف در میان همه طبقات زیاد شود.قصرها و خانه ها بلند ساخته شود (مانند ساختمانهاى چندین طبقه اى که آسایش و امنیت را از همسایه ها سلب مى کند.)

 آسیاى مرگ بر سر جامعه بچرخد (جنگهاى خانمانسوز به راه بیندازند و افراد بیگناه را قتل عام کنند، مانند بمباران مناطق مسکونى و غیر نظامى  و آنچه در عراق و سوریه و یمن و…اتفاق افتاد و در جریان است).

کارهاى بزرگ را آسان شمارند (نظیر جنگ با دولتهاى بزرگ ) حال این جنگ می تواند نظامی، اقتصادی، سیاسی یا فرهنگی باشد که نمونه هایش را مردم ما دیده و لمس کرده اند.

 از اسلام باقى نماند جز اسمى و از قرآن باقى نماند جز رسمى (قرآن در دلها کهنه شود و فقط اسم و رسمى از آن باقى بماند).

 در این حالات مساجدشان آباد باشد اما دلهاشان از تقوا و ایمان تهى .تنها محبوب مردم دینار و درهم باشد (ثروت دنیا از هر راهى که بیاید، حلال یا حرام ، مانعى نداشته باشد). هر قدر ثروتشان زیاد شود باز بگویند فقیریم .

 مظفر حاجیان