تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 378900
یکشنبه - 21 مرداد 1397 - 20:08

نسل جدید کارت گرافیک‌های پرچم دار Nvidia

زمان خداحافظی با GTX فرارسیده است؟

نسل جدید کارت گرافیک‌های پرچم دار Nvidia

به گزارش پایگاه خبری ربیع،زمانی که فکر می‌کردیم که دیگر خبری از Nvidia ( اِنویدیا ) در دنیای تکنولوژی نخواهد بود ، شایعاتی در زمینه‌ی تغییر برند GTX در نسل جدید کارت‌های گرافیک این شرکت به گوش رسید.

شرکت Nvidia قصد دارد تا از برند جدید RTX برای محصولات جدید خود استفاده کند.مثل‌اینکه به‌تازگی این شرکت در ویدئوهای اخیر خود از برند GeForce RTX و Quadro RTX رونمایی کرده است.

این اصطلاح RTX به نظر می‌رسد مخفف تکنولوژی ردیابی اشعه‌های در زمان واقعی می‌باشد که گفته‌شده این کارت گرافیت‌های در ابرکامپیوترهای این شرکت نیز استفاده‌شده است.

منابع معتبر اعلام کرده‌اند که مدل کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2080 هشت درصد سریع‌تر از کارت گرافیت GTX 1080 Ti و ۵۰ درصد سریع‌تر از GTX 1080 خواهد بود. GPU تیتانیومی استفاده در این کارت گرافیک‌های حدود ۱۵ درصد سریع‌تر از مدل Titan V و ۵۰ درصد سریع‌تر از GTX 1080 Ti خواهد بود.

البته این شایعات هنوز رنگ واقعیت به خود نگرفته‌اند و احتمالا بعد از رونمایی از سری جدید این کارت گرافیک‌های بی‌نظیر خواهیم دید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

در حال حاضر ، خبر جدیدی منتشرنشده است ولی قطعاً به‌زودی خبرهای تازه‌ای در مورد محصولات جدید این شرکت منتشر خواهد شد.

توضیحاتی در مورد شرکت Nvidia

اِنویدیا یک شرکت آمریکایی و پیشگام در امر تکنولوژی‌های کارت‌های ویدئویی، گرافیکی، ایستگاه‌های کاری، رایانه‌های شخصی، handheld و… در سرتاسر جهان است. اِنویدیا یک فروشنده اصلی مدارهای مجتمع (IC) متناسب برای مادربرد کامپیوتر شخصی، پردازنده‌های کارت‌های گرافیکی و رسانه و وسایل ارتباطاتی برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های بازی از قبیل ایکس باکس اصل (Xbox)، پلی‌استیشن ۳ و… است.

برجسته‌ترین محصول تولیدشده توسط Nvidia، کارت گرافیک های زیر است :

  • سری (GeForce)، مناسب برای بازی
  • سری (Quadro) مناسب برای کارهای حرفه‌ای
  • سری (Tesla) مناسب برای سرورها

به‌طوری‌که پردازنده‌های گرافیکی به‌خوبی تراشه‌های سری nForce است. دفتر مرکزی اِنویدیا در منطقه شاهراه سان توماس (San Tomas Expressway)، سانتا کلارا، کالیفرنیا قرار دارد.

سبد محصولات اِنویدیا شامل پردازنده‌های گرافیکی، پردازنده‌های ارتباطات بی‌سیم، تراشه‌های کامپیوتر شخصی (هسته مادربرد – منطقی) و نرم‌افزارهای پخش رسانه‌های دیجیتالی است. از خیلی لحاظ، اِنویدیا مانند رقیبش ATI است، برای اینکه هر دو کمپانی در یک نقطه شروع کردند به فروش کامپیوتر شخصی اما بعداً کارهایشان را در تراشه‌ها برای کاربردهای غیر کامپیوتر شخصی (PC) گسترش دادند. اِنویدیا کارت‌های گرافیک را به بازار خرده‌فروشی نمی‌فروشد، در عوض تمرکزش بر روی پیشرفت و ساخت تراشه‌های جی پی یو (GPU) است. در دسامبر ۲۰۰۴، اعلام‌شده بود که اِنویدیا سونی را در طراحی پردازنده گرافیکی (RSX) در کنسول بازی پلی استیشن کمک می‌کند. چنانکه در مارس ۲۰۰۶، اِنویدیا سفارش سونی (RSX) را به‌عنوان یک IP – core تحویل داد، و سونی فقط اعتبار آن را برای ساخت RSX می‌خواست.