به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ،افتتاحیه نخستین میزبانی نمایشگاه ملی عکس بناهای تاریخی ایران امشب در مرکز خراسان شمالی برگزار شد.

پرهام جانفشان در این مراسم با اشاره به اهمیت حفظ و احیاء بناهای تاریخی ایران اظهار کرد: صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی وظیفه استفاده از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های بخش خصوصی در حفظ و احیا بناهای تاریخی ایران را دارد که باوجود ۶۰۰ هزار اثر تاریخی در کشور وجود این مجموعه برای مرمت و بهبود فضاهای تاریخی احساس شده است.

وی این نمایشگاه را نتیجه داوری ۶ هزار اثر دریافت شده به دبیرخانه جشنواره عنوان کرد و افزود: هنرمندان در بخش‌های مختلفی همچون تک عکس، تصاویر تطبیقی، فیلم‌برداری و عکس موبایلی در این جشنواره شرکت کردند که منتخبین آثار دریافتی در غالب نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی، خراسان شمالی را نخستین میزان این نمایشگاه ملی در سطح کشور عنوان کرد و گفت: کشور ترکیه نخستین مقصد نمایشگاه ملی عکس بناهای تاریخی ایران بود که با استقبال مردم در این کشور روبه‌رو شد.

وی استان خراسان شمالی را دارای فرهنگ غنی و همدلی و همراهی مردم توصیف کرد و ادامه داد: خراسان شمالی در فرهنگ نقش‌های مهم‌تری را می‌تواند ایفا کند و صندوق احیا در این موضوع حمایت می‌کند و همچنین داوری و جوایز برگزیدگان جشنواره عکس اردیبهشت خراسان شمالی را بر عهده می‌گیرد.

حبیب یزدان پناه نیز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه در فرهنگسرای شهروند بجنورد از میزبانی نمایشگاه ملی عکس بناهای تاریخی کشور ابراز خوشحالی و رضایتمندی کرد و گفت: بجنورد در عرصه میزبانی از رویدادهای فرهنگی و هنری می‌تواند میزبان خوبی برای اتفاقات ملی باشد که اکنون افتخار نخستین میزبانی از نمایشگاه ملی عکس بناهای تاریخی به این استان داده‌شده است.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را علاوه بر آشنایی علاقه‌مندان و عموم مردم با بناهای تاریخی، گوشزد کردن اهمیت احیاء بناهای تاریخی عنوان کرد و افزود: در نظر داریم طی سال جاری و آینده با کمک صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی، مرمت کرده و به بخش خصوصی واگذار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی همچنین از برگزاری جشنواره عکس اردیبهشت خراسان شمالی در دومین ماه سال ۹۸ در این استان خبر داد و افزود: تعدادی از عکاسان برتر کشور در اردیبهشت‌ماه، میهمان مردم خراسان شمالی خواهند شد و به تصویربرداری از مناظر و زیبایی‌های استان می‌پردازند که برترین آثار موردتقدیر قرار خواهد گرفت.

وی در انتها افزود: انتشار کتاب اردیبهشت خراسان شمالی و برگزاری نمایشگاه عکس از تصاویر برگزیده این جشنواره در استان‌های کشور ازجمله برنامه‌های سال آینده در راستای معرفی خراسان شمالی به مردم سایر نقاط کشور است.

گفتنی است نمایشگاه ملی عکس بناهای تاریخی ایران از امروز، ۲۸ آذرماه به مدت یک هفته در فرهنگسرای شهروند بجنورد پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/