استانها » تهمینه دباغ چی » تولیدی » مرکزی
کد خبر : 754244
دوشنبه - 10 تیر 1398 - 12:11

نخستین مرکز رادیویی اداره کل راهداری کشور در استان مرکزی بهره برداری شد

نخستین مرکز رادیویی راهداری کشور روز سه شنبه با هدف ارائه گزارش اطلاع رسانی راه‌ها با حضور مقامات استان مرکزی بهره برداری شد.

نخستین مرکز رادیویی اداره کل راهداری کشور در استان مرکزی بهره برداری شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نخستین مرکز رادیویی راهداری کشور روز سه شنبه با هدف ارائه گزارش اطلاع رسانی راه‌ها با حضور مقامات استان مرکزی بهره برداری شد.

استاندار مرکزی در جریان بهره برداری از این تجهیز راهداری گفت: مرکز رادیویی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان با همکاری صدا و سیما و با هدف اطلاع رسانی وضعیت راه‌ها به صورت مستقیم به رانندگان در محل این اداره کل ایجاد شده است.

سید «علی آقازاده افزود: اطلاع رسانی وضعیت راه‌های استان مرکزی به رانندگان نقش مهمی در انتخاب مسیر مناسب توسط آنان و کاهش حوادث رانندگی، خسارات و تلفات جاده‌ای در استان به همراه دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه و بزرگراه در این استان وجود داشته و این مهم استان را به یکی از کانون‌های مهم کشور در زمینه حمل و نقل بار و مسافر تبدیل کرده است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: با وجود اقدامات مناسبی که در زمینه بهسازی جاده‌ها، رفع نقاط حادثه خیز و روشنایی جاده‌ها انجام شده است تلفات و مجروحیت‌ها در جاده‌ها از جمله مشکلات استان مرکزی به شمار می‌رود.

آقازاده ادامه داد: رعایت نکردن قوانین و مقررات و حق تقدم توسط رانندگان از جمله مهمترین عوامل بروز حوادث رانندگی و ایجاد تلفات در جاده‌های استان مرکزی بوده و نیاز این افراد رعایت قوانین و مقررات و همکاری با پلیس و عوامل راهداری را افزایش ایمنی در جاده‌ها در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار مرکزی در حاشیه این آیین با حضور در نشست تقدیر از نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی فعال در سیلاب بهاره خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی امسال مسافرت‌ها به استان افزایش داشت اما، با تلاش پلیس، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دستگاه‌های مربوطه کاهش تلفات جاده‌ای رقم خورد و کیفیت خدمات به مسافران بهتر بود.

آقازاده گفت: خسارت سیلاب بهاره در استان مرکزی نیز با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های عضو مدیریت بحران استان به حداقل کاهش یافت و تلاش‌های راهداری در این راستا مؤثر و برجسته بود.