استانها » البرز
کد خبر : 637211
یکشنبه - 21 بهمن 1397 - 17:30
فرماندار ساوجبلاغ :

نخستین دهکده سلامت کشور در استان البرزساخته می‌شود/ توقیف ۱۰۷ واحد حفاری غیر‌مجاز در ساوجبلاغ

فرماندار ساوجبلاغ گفت: عملیات احداث نخستین دهکده سلامت کشور در روستای ساوجبلاغ آغاز شده و تا کنون۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نخستین دهکده سلامت کشور در استان البرزساخته می‌شود/ توقیف ۱۰۷ واحد حفاری غیر‌مجاز در ساوجبلاغ

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، ابوالقاسم پالیزگیر در آیین افتتاح سالن چندمنظوره بحران ساوجبلاغ که همزمان با نهمین روز از ایام‌الله دهه فجر برگزار شد، اظهار داشت: در ایام دهه فجر ۱۶۲ پروژه در ساوجبلاغ با اعتباری بالغ بر ۱۲۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه ۶۸ پروژه توسط بخش دولتی و ۱۲ پروژه توسط شهرداری به انجام رسیده است، افزود: بخش خصوصی در این شهرستان پیشرو انجام پروژه‌ها بودند؛ این پروژه‌ها با اعتبار ۱۵۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

انتقال آب سد طالقان به تهران
فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه تفیض اختیار به فرماندار بر توسعه خدمات در شهرستان‌ها تأثیر خوبی داشته است، گفت: بزرگترین پروژه این شهرستان، درحوزه آب انتقال آب سد طالقان به تهران است که موجب می‌شود ۱۰ هزار نفر از این نعمت برخوردار شوند.
پالیزگیر از توقیف ۱۰۷ واحد حفاری غیر‌مجاز در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه موفق شدیم رتبه اول در سطح کشور را از آن خود کنیم.

فرماندار ساوجبلاغ از دو بانده شدن جاده پر خطر و حادثه‌ساز سهلیه خبر داد و گفت: ۷۵ هکتار از اراضی دولتی نیز سنددار شدند و حل مشکلات اراضی شهرک کوثر از دیگر اقداماتی است که انجام گرفته که این مورد، مطالبه ده هزار نفر از مردم منطقه بود.

پالیزگیر به احداث و تجهیز ۷ مدرسه در قالب ۹۶ کلاس درس اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه کشاورزی اقداماتی از قبیل صدور مجوز ۳۲۰ هزار متر مربع گلخانه، توسعه آبیاری تحت‌فشار در سطح ۷۵۰ هکتار و توسعه کشت‌های متراکم و فشرده در باغات میوه و گیاهان داروئی ویژه در سطح ۹۵ هکتار انجام شده است.

به گفته فرماندار ساوجبلاغ راه‌اندازی و بهره‌برداری از ۱۴ پروژه کشاورزی با اعتبار پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به اشتغال‌زایی برای ۱۷۵ نفر به صورت مستقیم منجر شده است.

افتتاح سالن ورزشی کوشک‌زر با حضور وزیر ورزش

فرماندار ساوجبلاغ گفت: در حوزه ورزشی افتتاح سالن ورزشی کوشک‌زر با حضور وزیر کشور انجام خواهد شد و ۶ مورد چمن مصنوعی در شهر گلسار، ورزشگاه شهید جوینی، روستای کردان، روستای عباس‌آباد بزرگ، روستای عباس‌آباد کوچک و رامجین افتتاح شد.

پالیزگیر بیان کرد: به ۱۸ هزار نفر در حوزه بیمه سلامت و ۴۰ هزار نفر در حوزه بیمه روستایی توسط دولت ارائه خدمات شده است.

وی به راه اندازی بازار الکترونیک در شهرستان ساوجبلاغ اشاره کرد و افزود: آغاز عملیات اولین پروژه دهکده سلامت کشور در ساوجبلاغ انجام شده است و تاکنون با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی همراه بوده است.

فرماندار ساوجبلاغ در ادامه به آغاز پروژه مهم مرمت مجموعه تاریخی ینگه امام با همکاری اداره میراث فرهنگی و مجموعه یونسکو اشاره کرد و گفت: اجرای شبکه انتقال و جمع‌آوری فاضلاب به طول هشت کیلومتر و انجام مرحله دوم تصفیه‌خانه شهر جدید هشتگرد در حوزه آب و فاضلاب انجام شده است.

به گفته پالیزگیر در حوزه صنعت جذب بیش از سه هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۷۵۸ پروژه و ایحاد شغل چهار هزار و ۷۰۱ نفری صورت گرفته است؛ در این میان بهره‌برداری از ۱۳ پروژه صنعتی دیگر نیز انجام شد که اعتبار صرف شده ۲۷۸ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود و برای ۵۳۶ نفر اشتغال‌زایی به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بیش‌از ۵۰ درصد اعتبار تسهیلات اقتصاد مقاومتی استان البرز توسط شهرستان ساوجبلاغ جذب شده است. همچنین جذب ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی برای ۱۱۵ طرح در این شهرستان انجام شده و بالا ترین رتبه مشور را از آن خود کردیم.

انتهی پیام/و/ف