تولیدی » خبر پوششی » شهرستان های اصفهان » فلاورجان
کد خبر : 289955
دوشنبه - 17 اردیبهشت 1397 - 03:06
خبرنگار: سمیه فکاری

نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس

نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس درفلاورجان برگزارمی شود

نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس

به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاونت فرهنگی وهنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس تحت عنوان ” پاتک ” مورخ ۱۹ و۲۰ اردیبهشت ماه جاری در فلاورجان برگزار می شود.

طاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل فرمانداری فلاورجان برگزار شد افزود: شروع این جشنواره در شهریور ماه سال گذشته کلید خورد و از آنجایی که برای اجرای هر همایش یا جشنواره برای نخستین بار باید سیر تدریجی اجرا بصورت شهری ، شهرستانی ، استان وبعد ملی را طی کند این جشنواره که بعنوان یکی از شاخه های کنگره یک هزار و۳۰۰ شهید شهرستان است درخواست آن برای برگزاری درسطح ملی ارائه شد که مجوز آن برای برگزاری در سطح استانی اخذ شد.

به گفته وی در آذرماه سال گذشته ۶۰ اثربه دبیرخانه ارسال شد که پس از بررسی های انجام شده توسط کارشناسان وداوران امر ۱۸ اثر به مرحله بازبینی و پس از بازبینی های لازم توسط هیئت داوران در نهایت ۹ اثر به جشنواره را ه یافت.

معاونت فرهنگی وهنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت : از ۹ شهرستان اصفهان، برخوار، شاهین شهر، لنجان، مبارکه، نطنز، فلاورجان، نجف آباد وخمینی شهر در این جشنواره شرکت کردند که شهرستان های خمینی شهر و نجف آباد حائز بیشترین آثار ارسالی به این جشنواره بودند.

به گفته وی آثار راه یافته به این جشنواره درقالب ۹گروه و هرگروه سه مرحله اجرای نمایش دارد که در شهرهای فلاورجان ، ابریشم ، کلیشاد ، زازران ، قهدریجان ، ایمانشهر، بهاران وپیربکران بصورت چرخشی اجرا می شود واز میان این ۹گروه ، دو گروه برگزیده آثارخود را در دو منطقه شهراصفهان برگزار می کنند.

فرمانده سپاه ناحیه فلاورجان گفت: طنز با ویژگیهای ماندگار قابلیت این رادارد که بتوان دشوار ترین لحظات حاکم بر رزمندگان دوران دفاع مقدس را در قالب طنز بازبان لطیف بیان کرد که همین امر تداوم رشادت ها ومقامت های جنگ را به همراه دارد.
سرهنگ پاسدار علی فتحیان افزود: طنز به معنای هجو و خنداندن به تمسخر نیست بلکه ایجاد روحیه لطافت در انتقال مفاهیم ارزشمند جنگ است چرا که اگر اندیشه پاک ومقدس با خمیرمایه هنرآمیخته نشود از جامعه عقب خواهد ماند .

فتحیان اسامی نمایش های راه یافته به جشنواره را، نمایش راه بی پایان به کارگردانی حامد کاظمی از مبارکه ، محله افضلیه به کارگردانی فرخنده دریایی از شاهین شهر، ناصر جانبازه به کارگردانی نساء سلیمانی از خمینی شهر، دونکیشوت به کارگردانی مجتبی کیانی از فلاورجان ، یکی از ما چند نفربه کارگردانی حمیدرضا قاسمی از نجف آباد ، زمین شماره ایکس به کارگردانی علیرضا شمس ازفلاورجان لبخند سیاه به کارگردانی پریسا کهکش پور از برخوار وکلاه آهنی به کارگردانی امین فروزان از نجف آباد بیان کرد.
وی افزود: دو داور از هنرمندان تهران و یک داور از استان اصفهان کار بررسی وباز بینی آثار را برعهده داشتند که اسامی داوران مرحله بازخوانی محسن رهنما وسعید محسنی ومرحله باز بینی حمید شهرامی رسول هنرمند وسعید محسنی می باشد.
به گفته فرمانده سپاه ناحیه فلاورجان این جشنواره با صرف اعتبار ۸۰میلیون تومان بصورت مستقیم و نیز ازاعتبارات شهرداریهای هشت شهر وبخشداریها بهره گیری شده است.

در پایان با حضور معاونت فرهنگی وهنری اداره کل ارشاد استان وفرمانده سپاه ناحیه فلاورجان ورییس اداره ارشاد فلاورجان از پوستر این جشنواره رونمایی شد.

انتهای پیام/