به گزارش پایگاه خبری ربیع،بالون سواری جزو تفریحات جذاب برای اغلب مردم است. این که به سفر بروید و در کنار دریا یا در جنگل سوار بالون شوید می تواند بسیار جالب باشد. اما ما می دانیم که بالون ها با گاز مخصوص و آتش ویژه حرکت می کنند. با این حال چینی ها یک ابتکار منحصر به فرد ثبت کرده اند و نخستین بالون لیتیوم یونی جهان را رونمایی کردند.

این بالون لیتیوم یونی چه ویژگی هایی دارد؟

_بالون لیتیوم یونی دارای ۶۶ متر ارتفاع است

_بالون لیتیوم یونی می‌تواند ۲۸ نفر را در خود جای دهد

_بالون لیتیوم یونی نه تنها برای مقاصد گردشگری بلکه برای امنیت و گشت امنیتی مورد استفاده قرار می گیرد

_این بالون لیتیوم یونی توسط یک شرکت هواپیمایی  چینی طراحی شده است

_حجم این بالون لیتیوم یونی  ۵۰۰ متر مکب است

_ مواد استفاده شده در این بالون لیتیوم یونی از جنس فیبر کربن جدید است

_امنیت سرنشینان این بالون می تواند در نوع خود بی نظیر باشد

طراحان این بالون لیتیوم یونی چه می گویند؟

دانگ هائونینگ، مدیر طراحی این بالن گفت: «این بالون اولین بالن مجهز بزرگ در کشور است. هدف اولیه ما از طراحی این بالن تنها گردشگری بود. این بالن به چندین فناوری پیشگام در جهان مجهز است. ما اولین کشوری هستیم که چنین بالنی با حجم بیش از ۱۱ هزار متر کعب طراحی می کنیم.»

با وجود اینکه این بالن می تواند به ارتفاع سه هزار متر از سطح دریا برسد، در طول سفرهای گردشگری تنها تا ارتفاع ۱۰۰ تا ۳۰۰ متر اوج می گیرد. به غیر از مقاصد گردشگری، این بالن می تواند در زمینه ارتباطات فوری و گشت امنیتی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

دانگ افزود: این بالن همچنین می تواند برای مقاصد نظامی توسعه یابد. در حقیقت این یک پلتفرم حمل و نقل هوایی است و عملکرد آن به تجهیزاتی که در آن استفاده می کنید بستگی دارد.

بالون لیتیوم یونی به بالون عادی برتری دارد؟

به نظر می رسد بالون های لیتیوم یونی آلودگی کمتر و کاربرد بالاتری نسبت به بالون های سنتی دارند. در ضمن می توان امیدوار بود این بالون ها حوادث کمتری را رقم بزنند. با این وجود سابقه باتری های لیتیوم یونی نیز چندان درخشان نیست. بسیاری از ما به خاطر داریم که باتری های لیتیوم یونی چه حواشی و ماجراهایی داشتند و حتی زمینه ساز انفجار موبال های سامسونگ شدند.