استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 564788
سه شنبه - 20 آذر 1397 - 01:32
مؤسس خانه کار و جوان خراسان شمالی:

نخستین ایده‌بازار زیست محیطی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود

مؤسس خانه کار و جوان خراسان شمالی از برگزاری نخستین استارتاپ ویکند خراسان شمالی با رویکرد زیست‌محیطی خبر داد و گفت: ایده‌های خاصی در این استارتاپ ویکندها مطرح و خلاقیت مطرح‌شده به چالش کشیده می‌شود و درنهایت تبدیل به یک محصول و کارآفرینی جدید می‌شود.

نخستین ایده‌بازار زیست محیطی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، علیرضا باغچقی  پایه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی استان را معضلات اقتصادی و بیکاری دانست و اظهار کرد: در تشکل خانه جوان در همین راستا کارگاه‌ها و برنامه‌های متنوعی انجام‌شده است.

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه در بسیاری از کشورها مباحث کسب‌وکار نوپا و متکی بر تکنولوژی شدت گرفته و جدی شده است نگاهی نیز ازنظر علمی به بحث کارآفرینی داشتیم تا جامعه شهری بجنورد از این موضوع غافل نشود.

مؤسس خانه کار و جوان خراسان شمالی از برگزاری نخستین استارتاپ ویکند خراسان شمالی با رویکرد زیست‌محیطی خبر داد و گفت: استارتاپ درواقع همان کسب‌وکار نوپا و متکی بر تکنولوژی یا مکمل با مشاغل سنتی است که نیاز به یک رویداد دارد و طی استارتاپ ویکند رویداد و روندی که اتفاق می‌افتد خلاقیت و ایده فرد تبدیل به یک محصول می‌شود.

باغچقی بیان داشت: استارتاپ ویکند یک رویداد ۳ روزه است که معمولاً آخر هفته‌ها اجرا می‌شود و کارآفرینانی که علاقه‌مند به این عرصه هستند معمولاً در این رویدادها حضور دارند.

وی تصریح کرد: ایده‌های خاصی در این استارتاپ ویکندها با توجه به محوریتی که مشخص‌شده مطرح می‌شود و نهایتاً خلاقیت مطرح‌شده به چالش کشیده می‌شود و یا پرورش می‌یابد و تبدیل به یک محصول و کارآفرینی جدید می‌شود.

مؤسس خانه کار و جوان خراسان شمالی گفت: دلیل این‌که به استارتاپ ویکند با موضوع و رویکرد محیط‌زیست در تشکل خانه کار و جوان پرداخته شد این بود که حفاظت از محیط‌زیست یکی از ۸ هدف هزاره سوم در مجامع جهانی شناخته می‌شود و همچنین برای اولین بار خواستیم استارتاپ از حالت عمومی خارج شود و حالتی تخصصی و خاص به خودش بگیرد.

باغچقی همچنین توضیح داد: قصد داریم که مدیریت پایدار به معنای علمی را تبدیل به فرصت‌های اقتصادی کنیم که می‌توان به برخی از آنان ازجمله مدیریت پایدار منابع آب، انرژی، خاک، منابع مالی و ایجاد درآمدهای پایدار، کنترل آلودگی‌های محیط زیستی و مدیریت پسماند (که یکی از جدی‌ترین چالش‌های روز مدیریت شهری است) استان اشاره کرد.

وی محورهایی همچون مدیریت پسماند، مدیریت پایدار منابع برق، آب و انرژی است، مدیریت حمل‌ونقل، ترافیک و آلودگی هوا را از محورهای این استارتاپ ویکند اعلام کرد و گفت: با توجه به علاقه مردم به بحث زیست‌محیطی، موضوع گردشگری در طبیعت نیز جزء محورها است و یک بخشی نیز به‌طور ویژه درآمدهای پایدار مدنظرمان بود که می‌تواند به سایر موضوعات بپردازد.

مؤسس خانه کار و جوان خراسان شمالی در ادامه افزود: در کنار این‌که در این رویداد علاوه بر تبدیل‌شدن ایده و خلاقیت‌ها به محصولات جدید کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های اقتصادی نو برای استان، مزایای دیگری هم مدنظر قراردادیم که توسعه و بهبود روحیه کارآفرینی به جوانان، آشنایی با همفکران و شبکه‌سازی و توسط این متقاضیان، بهره‌گیری از تجارب افراد موفق و متخصص در رویداد، الهام گیری از ایده‌های مطرح‌شده در رویداد و پیدا کردن سرمایه‌گذار است.

باغچقی با اشاره به رعایت یک تعهد در این رویداد گفت: همچنین یک اصل را نیز در تشکل کار و جوان متعهد شدیم و آن دوری از ظروف یک‌بارمصرف در رویداد بود و متعهد شدیم حداقل خودمان این را مراعات کنیم و قرار نیست در یک رویداد محیط زیستی از ظروف یک‌بارمصرف استفاده بشود.

وی بابیان اینکه این رویداد با عزم جوانان خانه کار و جوان برگزار می‌شود، از اداره کل ورزش و جوانان استان، شهرداری بجنورد، اداره کل حفاظت و محیط‌زیست استان، شرکت توزیع نیروی برق استان، شرکت آبفای شهری، اداره کل کار و تعاون و پارک علم و فناوری را به‌عنوان دستگاه‌هایی که در برگزاری این رویداد بزرگ مشارکت می‌کنند، نام برد.

مؤسس خانه کار و جوان خراسان شمالی زمان برگزاری این رویداد را ۲۱ لغایت ۲۳ آذرماه در محل فرهنگسرای شهروند بجنورد اعلام کرد.

باغچقی از برگزاری پیش رویداد برای همین استارتاپ ویکند به‌صورت رایگان خبر داد و بیان داشت: این پیش رویداد را فردا در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار خواهیم کرد و هرکسی تمایل دارد که آگاه شود و در خصوص استارتاپ‌ها بیشتر بداند در آن حضور یابد، این پیش رویداد ساعت ۱۳ فردا در محل خانه فرهنگ دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود.

وی همچنین گفت: تعداد ایده‌ها همان روز برگزاری مشخص می‌شود و قرار نیست صرفاً کسانی حضورداشته باشند که ایده دارند چراکه کار قرار است تیمی پیش رود کسانی که ایده‌ای ندارند و علاقه‌مند هستند می‌توانند حضور یابند شاید از تخصصی که دارند در برخی ایده‌ها و تبدیل آن‌ها به طرح و کار استفاده شود و ایده‌های برتر نیز بعد از ۳ روز شناخته می‌شود.

مؤسس خانه کار و جوان خراسان شمالی در پایان اظهار داشت: چون استارتاپ تخصصی است خیلی کمیت اهمیت ندارد و بیشتر به دنبال این هستیم که در انتها به مشاغل و محصول کیفی دست‌یابیم.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳