استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 503627
چهارشنبه - 9 آبان 1397 - 17:31
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی:

ناوگان عمومی بازگشت زائران رضوی به خراسان شمالی تامین شده است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به برخی مشکلات در سنوات گذشته برای بازگشت زائران از مشهد گفت: ناوگان عمومی برای بازگشت زائران رضوی تأمین شده است.

ناوگان عمومی بازگشت زائران رضوی به خراسان شمالی تامین شده است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، علی‌اصغر بدیعی مقدم با اشاره به حرکت کاروان‌های پیاده زائر حرم رضوی در جاده‌های خراسان شمالی اظهار کرد: کاروان‌هایی از خراسان شمالی همه‌ساله برای حضور در مراسم ۲۸ ماه صفر به‌صورت پیاده به مشهد الرضا عازم می‌شوند که نشان از اعتقاد قلبی و ایمانی مردم دارد.

وی با تأکید بر لزوم تأمین امنیت برای این کاروان‌های پیاده گفت: ارتقا ایمنی جاده‌ها برای زائرین از طریق اختصاص دادن جلیقه‌های ایمنی برای تعدادی از مسئولان کاروان‌های زیارتی ازجمله اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع تصادفات است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی با یادآور شدن آموزش‌هایی به مسئولان کاروان‌ها افزود: با توجه به عرض کم شانه خاکی راه برای گذر کاروان‌های پیاده، تأکیدات لازم برای حرکت ستونی انجام‌شده و بایستی از طی کردن مسیر به‌صورت تجمعی خودداری شود.

وی همچنین با ارائه اطمینان خاطر به زائران و وابستگان آنها در راستای تأمین امنیت راه‌ها گفت: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده از سوی مجموعه راهداری و پلیس‌راه، آمادگی لازم برای جلوگیری از ایجاد مشکلات به وجود آمده و ترافیک در ایام سوگواری به نحوی مقتضی کنترل می‌شود.

بدیعی مقدم همچنین در خصوص تدابیر انجام‌شده برای جلوگیری از کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای مسافران و زائران حرم رضوی از استان تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته انتقال زائران به مرز مهران برای حضور در مراسم اربعین حسینی انجام‌گرفته و تمهیدات لازم برای تأمین اتوبوس‌های عمومی جهت اعزام زائران به مشهد الرضا انجام‌شده است.

وی در انتها مشکل اصلی را در بازگشت زائران از مشهد مقدس دانست و ادامه داد: پیش‌بینی‌ها برای بازگشت مناسب زائران از مشهد به خراسان شمالی با هماهنگی میان مجموعه‌های استان‌های خراسان رضوی و شمالی انجام‌شده و ان شالله مشکلی پیش نمی‌آید و آمادگی ۲۴ ساعته برای جلوگیری از ایجاد مشکل در این ایام وجود دارد.

گفتنی است همه‌ساله خیل عظیمی از مردم خراسان شمالی به‌صورت سواره و پیاده در مشهد الرضا جهت زیارت امام هشتم شیعیان طی  روزهای پایانی ماه صفر حضور می‌یابند و گاها تأمین وسایل نقلیه عمومی با بی‌نظمی جهت بازگشت زائران به خراسان شمالی همراه می‌شود.

انتهای پیام/