استانها » البرز
کد خبر : 871617
شنبه - 11 آبان 1398 - 19:28

نانوایان ملزم به رعایت قیمت های مصوب جدید هستند

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز گفت: تمامی نانوایی‌های سطح شهر پس از ابلاغ رسمی نرخ نامه جدید ملزم به رعایت آن هستند و اتحادیه صنف نانوایان کرج، مکلف به پیگیری و اجرای دقیق مصوبات آن در سطح شهر است.

نانوایان ملزم به رعایت قیمت های مصوب جدید هستند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در رابطه با نرخ های مصوب جدید نان گفت: تمامی نانوایی‌های سطح شهر پس از ابلاغ رسمی نرخ نامه جدید ملزم به رعایت آن هستند.

حصاری افزود : پس از اعلام نرخ های جدید و انتشار آن در رسانه های مجازی استان البرز، طرح جامع بازرسی و رصد فعالیت نانوایی‌های سطح شهر از سوی واحد بازرسی و نظارت اصناف آغاز شده است که طی آن تیم‌های مختلف بازرسی و نظارت با حضور نامحسوس در واحدهای صنفی،عملکرد نانوایی‌ها و رعایت نرخ‌های جدید را زیر نظر می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: در طرح‌های ویژه بازرسی از واحد های صنفی نانوایی، دیگر الزامات پخت نان سالم، شامل رعایت بهداشت فردی و محیط، افزودنی‌های مجاز و غیر مجاز نان و رعایت ضوابط خاص آن، وزن چانه، نصب نرخ نامه جدید در محل رویت عموم، نصب ساعت فعالیت نانوایی مقابل دید مشتریان و… مورد ارزیابی بازرسان قرار خواهد گرفت و با افراد متخلف بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

حصاری افزود: شهروندان محترم در صورت مشاهده و برخورد با موارد تخلف احتمالی و گرانفروشی،کم فروشی و عدم درج قیمت نان، می‌توانند مراتب را از طریق شماره تماس‌های ۵-۳۲۲۱۸۱۵۴ به بازرسان واحد بازرسی و نظارت اصناف استان، اطلاع دهند.

حصاری افزود: نرخ‌های جدید نان در استان البرز پس از بررسی‌های چند جانبه در کارگروه آرد و نان استان البرز، در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم در استان و لحاظ کردن دیگر جنبه‌های آن تعیین شده است و تمامی دستگاه‌های ذیربط اجرایی و اتحادیه صنف نانوایان کرج، مکلف به پیگیری و اجرای دقیق مصوبات آن در سطح شهر هستند.

قیمت انواع نان با آرد یارانه‌ای  بر اساس نرخ جدید به شرح زیر است:

سنگک با آرد دولتی- وزن چانه ۵۶۰ گرم قیمت ۱۱۰۰ تومان

بربری با آرد دولتی- وزن چانه ۵۷۰ گرم قیمت ۱۰۰۰ تومان

لواش با آرد دولتی- وزن چانه ۱۶۰ گرم قیمت ۳۰۰ تومان

تافتون با آرد دولتی- وزن چانه ۲۳۰ گرم قیمت ۵۰۰ تومان

قیمت انواع نان در نانوایی‌های آزاد پز (نیمه یارانه‌ای )هم تغییر کرده و به شرح زیر است:

سنگک آزادپز-  وزن چانه ۶۵۰ گرم قیمت ۱۶۰۰ تومان

بربری آزادپز-  وزن چانه ۶۲۰ گرم قیمت ۱۴۰۰ تومان

لواش آزادپز-  وزن چانه ۱۷۵ گرم قیمت ۳۵۰ تومان

تافتون آزادپز- وزن چانه ۳۰۰ گرم قیمت ۸۰۰ تومان

انتهای پیام/ب