استانها » البرز
کد خبر : 535664
سه شنبه - 29 آبان 1397 - 17:43
معاون رئیس جمهور:

میز خدمت ویژه زنان فعال اقتصادی راه‌اندازی می‌شود/ لزوم شبکه‌سازی بین بانوان کارآفرین

معاون رئیس جمهور گفت: وزارت صنایع اعلام کرده که میز خدمت ویژه زنان فعال اقتصادی راه اندازی شود و با حمایت وزیر کشور این امر در حال پیگیری است.

میز خدمت ویژه زنان فعال اقتصادی راه‌اندازی می‌شود/ لزوم شبکه‌سازی بین بانوان کارآفرین

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در کرج، معصومه ابتکار عصر امروز در نشست با زنان کارآفرین برتر کشور، اظهار داشت: توجه مهم و جدی به بحث کارآفرینی زنان به ویژه در شهرک‌های صنعتی خواهیم داشت.
وی از دغدغه بانوان کارآفرین حاضر در جلسه تقدیر و تشکر کرد و افزود: این دغدغه‌مندی‌ها بیانگر احساس عشق و علاقه به کشور است و موجب رشد و توسعه کشور خواهد شد.
معاون رئیس جمهور اظهار کرد: دو دولت گذشته حمایت از فعالیت‌های اقتصادی، بخش تولید، کارآفرینان و صاحبان صنایع را در دستورکار خود قرار داده و تمام توان خود را در رابطه با تسهیل‌گری در امور اقتصادی داشته اند.
وی یادآور شد: وزارت صنایع اعلام کرده است که میز خدمت ویژه زنان فعال اقتصادی راه اندازی شود و با حمایت وزیر کشور این امر در حال پیگیری است چرا که زنان کارآفرین از نظر دسترسی به امکانات با دشواری‌ها همراه هستند که باید ساز و کار ویژه تعبین شود.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه تضامین ویژه‌ای برای بانوان شاغل در نظر گرفته خواهد شد، تأکید کرد: مباحثی خاص بانوان کارآفرین در نشست‌های متعددی برگزار شد و وزارتخانه‌های مرتبط در این راستا اقدام داشته‌اند.
ابتکار به تغییر شرایط کشور پس از تحریم‌های جدید اشاره کرد و گفت: محدودیت های بسیاری در حوزه تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها و صنایع و تسهیلات بانکی به وجود آمد اما دولت با رویکرد حمایت از بخش تولید در تلاش است.
وی ادامه داد: درایت صاحبان صنایع و توجه به شرایط خاص کشور همچنین نرخ ارز فرصتی برای ارتقاء تولیدات کالای ایرانی خواهد داشت.
معاون رئیس جمهور اظهار کرد: مردم، فعالان اجتماعی، تشکل‌ها و همه اقشار جامعه در بحث حمایت از کالای ایرانی و ارتقای شرایط کارگر ایرانی بسیار با اهمیت هستند.
وی از طرح بسته‌های ویژه با سود کم برای بانوان کارآفرین خبر داد و اضافه کرد: سه کارگروه در بحث ملی برای بانوان کارآفرین داریم که با جدیت پیگیر رفع مشکلات بانوان در امور اقتصادی می‌باشیم.
ابتکار با بیان اینکه کارگروه زنان روستایی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است، خطاب به کارآفرینان حاضر در جلسه گفت: با جدیت پیگیر مطالبات خود باشید؛ شبکه‌سازی در میان بانوان کارآفرین به انتقال تجربیات شما کمک خواهد کرد.
ابتکار ادامه داد: بانوان کارآفرین با نگاه مثبت و مادرانه به محیط کار خواهند توانست به رشد و توسعه تولیدات بپردازند و از سختی‌ها عبور کنند.
وی یادآور شد: امیدواریم بانوان و آقایان با الگو قرار دادن چنین نگاهی به محیط زیست توجه داشته باشند؛  باید احساس مسؤولیت نسبت به طبیعت و محیط زیست در میان آحاد جامعه باشد.
معاون رئیس جمهور در پایان سخنان خود از پیگیری مستمر برای رفع مشکلات بانوان کارآفرین خواهیم بود.

انتهای پیام/و