اصفهان » تولیدی » زهرا زرفشانی
کد خبر : 1040371
یکشنبه - 6 خرداد 1403 - 12:46
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در گفتگو با ربیع:

میزان بهره‌وری تولیدات در استان بالا است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: امسال به لطف بارش‌های خوب بهاری شرایط کشت بهبود پیدا کرده است

میزان بهره‌وری تولیدات در استان بالا است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان  گفت: امسال به لطف بارش‌های خوب بهاری شرایط کشت بهبود پیدا کرده است.

مهرداد مرادمند در گفتگو با ربیع افزود: در کنار بهبود شرایط آبیاری و با توجه به اینکه در زمستان میزان بارش‌ها امیدوارکننده نبود اما با بارش‌های بهاری تا حدودی شرایط کشت بهبود پیدا کرد. وی اعلام کرد: البته نوع بذر مصرفی کشاورزان هم بسیار با اهمیت است و کشاورزانی در استان با استفاده از ارقام مناسب توانسته‌اند محصول خوبی تولید کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه میزان بهره‌وری تولید در استان بالا است و با وجود اینکه تنها پنج درصد از اراضی استان به بخش کشاورزی تعلق دارد اما شرکت‌های تولیدکننده بذر استان موفق شده اند محصولات مختلف و با کیفیت بالا تولید کنند.

وی اظهارداشت:امروز استان اصفهان در تولید بذر مینی‌تیوبر سیب زمینی در جایگاه نخست تولید در کشور قرار دارد.

مرادمند عنوان کرد: در زمینه کشت محصولات علوفه‌ای هم  تولید خصیل جو در ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار و حاصل آن۳۲۰ هزار تن است و سبزی و سیفی ما در ۱۵ هزار هکتار کشت می شود.

مرادمند تصریح کرد: درصورتی‌که شرایط بارشی و آبی مهیا باشد می‌توان استفاده بهینه‌تر از تولید بذر داشته باشیم.

وی گفت: به دنبال خشکسالی‌های پیاپی در استان، سطح مزارع زیر کشت بذر کاهش پیدا کرده و بهره برداران به صورت پراکنده فعالیت می‌کنند که باعث افزایش هزینه‌ها شده است.

زهرا زرفشانی