استانها » البرز
کد خبر : 711689
دوشنبه - 23 اردیبهشت 1398 - 21:31

میدان میوه و تره بار کرج پاسخگوی نیاز استان البرز نیست

شهردار کرج گفت: لازم است در نقاطی دیگر استان نیز به صورت چند هسته‌ای میادین و بازارهای جدیدی را راه اندازی کنیم.

میدان میوه و تره بار کرج پاسخگوی نیاز استان البرز نیست

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، علی اصغر کمالی زاده شهردار کرج در حاشیه بازدید از میدان میوه و تره بار کرج که عصر یکشنبه انجام شد، با اشاره به اینکه این میدان جوابگوی نیاز استان البرز نیست، اظهار کرد: لازم است در نقاطی دیگر استان نیز به صورت چند هسته‌ای میادین و بازارهای جدیدی را راه اندازی کنیم.

شهردار کرج در ادامه با اشاره به اینکه در نظر داریم نسبت به اختصاص زمین برای راه اندازی میادین میوه و تره بار با مشارکت بخش خصوصی اقدام کنیم، تصریح کرد: این اقدام به منظور توسعه بازارهای جدید میوه و تره بار انجام می‌شود.

وی با اشاره به احداث دو بازار خصوصی در کرج، بیان کرد: این بازارها نیز پاسخگوی نیاز استان نخواهد بود و در نظر داریم در غرب و جنوب شرق کرج نسبت به راه اندازی بازارهای میوه و تره بار اقدام کنیم. هیأت مدیره جدید میدان میوه و تره بار نیز همکاری بهتری نسبت به گذشته با شهرداری کرج دارد.

کمالی زاده با اشاره به اقداماتی که طی سال‌های ۸۹ و ۹۰ در راستای توسعه خدمات در میدان میوه و تره بار انجام شده است، توضیح داد: رُفت و روب این محل و راه اندازی مجدد سرویس‌های بهداشتی انجام شد.

شهردار کرج با تاکید بر اینکه در حال حاضر باسکول در دست اتحادیه است و شهرداری کرج عوارض ورود و خروج خودروها به میدان را دریافت می‌کند، افزود: ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه انجام رفت و رُوب و جمع آوری زباله‌های تر میدان میوه و تره بار است که توسط شهرداری کرج انجام می‌شود.

وی توضیح داد: سال گذشته برای ترمیم خرابی آسفالت معابر میدان و میوه و تره بار ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و در سال جاری نیز یک میلیارد تومان برای این مهم در نظر گرفته ایم.

کمالی زاده با تاکید بر اینکه باید بازسازی میدان میوه و تره بار بر اساس نیازهای شهر صورت گیرد، گفت: در راستای بازدهی بهتر از این میدان ناگزیر هستیم تا در نقطه‌ای دیگر از شهر یک بازار میوه و تره بار راه اندازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد بازار میوه و تره بار جدید در نقطه‌ای دیگر از شهر کرج به زمینی ۱۶ تا ۱۷ هکتاری نیاز است، افزود: تأمین زمینی به این وسعت در توان شهرداری کرج نیست، به همین منظور در نظر داریم با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز برای تخصیص زمین میدان میوه و تره بار دوم اقدام کنیم.

انتهای پیام/ب/۱