نمایشگاه
کد خبر : 162967
چهارشنبه - 12 مهر 1396 - 10:15

موضوعات داده کاوی و اینترنت اشیا در اولویت بیست و سومین نمایشگاه اتوکام اصفهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان اظهار کرد: در بیست و سومین نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری که ۳۰ آبان تا ۴ آذر ماه برگزار خواهد شد، حضور شرکت هایی با موضوعات داده کاوی و اینترنت اشیا در اولویت قرار دارد. به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های […]

موضوعات داده کاوی و اینترنت اشیا در اولویت بیست و سومین نمایشگاه اتوکام اصفهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان اظهار کرد: در بیست و سومین نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری که ۳۰ آبان تا ۴ آذر ماه برگزار خواهد شد، حضور شرکت هایی با موضوعات داده کاوی و اینترنت اشیا در اولویت قرار دارد.

به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، محمد اطرج با اشاره به برگزاری سمینارهای علمی با همکاری دانشگاه ها در حاشیه این نمایشگاه اظهار داشت: تلاش خواهد شد در بخش پروژه های دانشگاهی نیز شاهد ایجاد فضای رقابتی میان دانشگاه ها باشیم.

وی افزود: نمایشگاه اتوکام همواره به عنوان مهمترین رویداد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان مطرح بوده و تلاش بر این است تا تمام دست اندرکاران و مخاطبان این صنعت بتوانند در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

وی تأکید کرد: انتظار می رود در سال جاری که سال ” اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ” نام گرفته است نمایشگاه اتوکام نیز بتواند بهبود مؤثری در کسب و کارهای این حوزه داشته باشد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان خاطرنشان ساخت: امیدواریم فضای مناسبی را برای عرضه نوآوری های همه فعالان این صنعت ایجاد کنیم چراکه به طور قطع نمایشگاه اتوکام باید بتواند در ارتقای کسب و کارهای فعالان بخش خصوصی نقش آفرینی کرده و مکانی برای ارتباط بیشتر فعالان این صنعت اعم از شرکت های حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات، کسب وکارهای نوپا، دانشگاهیان و استفاده کنندگان محصولات و خدمات این حوزه در بخش دولتی و خصوصی باشد.

اطرج با بیان اینکه در دوره های پیشین نمایشگاه اتوکام نیز تلاش هایی در راستای حمایت از کسب و کارهای نوپا صورت گرفت و تا حدودی اهداف برگزارکنندگان محقق شد، ابراز امیدواری کرد: مشارکت کنندگان که صاحبان و ذی نفعان اصلی این رویداد هستند رضایتمندی بالایی از روند نمایشگاه امسال داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز جلساتی به منظور هدف گذاری نمایشگاه اتوکام برگزار و با مرور عملکرد سال قبل برنامه ریزی هایی برای سال جاری انجام شده که از آن جمله می توان به تشکیل نشست هایی با حضور فعالان حوزه کسب وکارهای نوپا و نمایندگان دانشگاه ها اشاره کرد.

وی یادآور شد: تلاش می شود حضور بخش های مختلف از قبیل شرکت های نرم افزاری، شرکت های ارایه کننده خدمات زیر ساخت و حوزه شبکه، شرکت های آموزشی و شرکت های مخابراتی و توزیع کننده پهنای باند، fcp وservco  ، دولت الکترونیک و فعالیت های شاخص انجام شده دستگاه های اجرایی در این حوزه، دانشگاه ها، استارتاپ ها و عرضه کنندگان محصولات سخت افزاری را در نمایشگاه شاهد باشیم.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان اظهار کرد: در حوزه وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات با توجه به تغییرات پیش آمده و ارایه برنامه های مهندس آذری جهرمی، امیدواریم رویکرد این وزارت همان طور که از نام آن پیداست، اولویت بخشی به فناوری اطلاعات بوده و حوزه آی تی اولویت اصلی برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها باشد.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته فعالیت های مناسبی از سوی وزارت مربوطه در حوزهCT  و پهنای باند توسعه انجام شده و در این دوره نیز باید داده مفید برای این پهنای باند فراهم گردد. در حکم رییس جمهور به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز صراحتاً به لزوم استفاده از توانمندی های بخش خصوصی در توسعه این صنعت اشاره شده که امید است در این راستا موضوع توزیع کار در استان ها و شکستن تمرکز در مرکز، مورد توجه جدی وزارت قرار گیرد تا شاهد رونق کسب و کار در استان ها و عدم مهاجرت متخصصان باشیم. همچنین امیدواریم در توسعه دولت الکترونیک شاهد حرکتی سریع و جدی باشیم تا هم به رونق این صنعت منتج شده و هم امور مردم در ارتباط با دستگاه های مختلف دولتی با سرعت، دقت و شفافیت بیشتر انجام گردد و شاهد کاهش سفرهای شهری و رفع معضلاتی مانند ترافیک و آلودگی هوا باشیم.